בימין כבר מאיימים: “לא ניתן להפוך את ירושלים וכפר סבא לעוטף יו״ש”

שר הביטחון מתייחס לדיווחים על פרסום קרוב של תכנית המאה. "ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית לצד סיכונים משמעותיים" • סמוטריץ': "אנחנו כאן כדי למקסם את ההזדמנויות ולנטרל את הסיכונים"
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התש"פ / 23.01.2020 19:23

שר הביטחון, נפתלי בנט, מגיב לדיווחים לפיהם תכנית המאה תפורסם בקרוב.

“‏הנשיא טראמפ, קושניר והשגריר פרידמן הם חברי אמת של ישראל. י‏יתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים. ‏מפלגת ימינה תעמוד על המשמר”.

‏אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית. לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופם”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’: “‏מהמעט שאנחנו יודעים על ‘תכנית המאה’ יש בה כנראה הזדמנויות אבל גם לא מעט סיכונים. אנחנו כאן כדי למקסם את ההזדמנויות ולנטרל את הסיכונים. אחת הסיבות הכי חשובות שבשבילם נכנסתי לעשיה הציבורית היא לשמור על ארץ ישראל ולפתח אותה ולמנוע בכל כוחי את חלוקתה. זה מה שיוביל אותנו גם עכשיו”.

שר החינוך הרב רפי פרץ: “הנשיא טראמפ והממשל האמריקאי הנוכחי הם תומכי ישראל וכבר הוכיחו זאת”.

“‏אך על רקע פרסום תכנית המאה אנו אומרים בצורה ברורה: לא נאפשר מסירת חבלי מולדת. לא כמדינה פלסטינית ולא בצעדים חד צדדים. נחלת אבותינו לא נתונה למשא ומתן”.

ח”כ איילת שקד: “‏מהמעט הידוע לנו על התוכנית, יש בה הזדמנויות אך גם סיכונים רבים. לא נאפשר להקים מדינה פלסטינית ולהפוך את ירושלים וכפר סבא לעוטף יו״ש”.

בכירים בהתיישבות אומרים כי הם מצפים מראש הממשלה בנימין נתניהו לנהוג באחריות ולא להסכים להקמת מדינה פלסטינית בשום צורה או אופן.

“התרשמנו שהאמריקאים נתנו את הסכמתם להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וביישובים ישראלים ביהודה ושומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות