מביך I כך מקרון התעמת עם שוטרים בעיר העתיקה: “צאו החוצה” • צפו

נשיא צרפת זעם על שוטרים ישראלים במהלך ביקור בעיר העתיקה • המשטרה: "מקרון רצה להיכנס לכנסייה ללא אנשי שב"כ, סורב וכך החלה התקרית"
חיים טוויל
כ"ה טבת התש"פ / 22.01.2020 19:11

תקרית מביכה בירושלים: נשיא צרפת עמנואל מקרון – שהגיע לישראל לכנס במלאת 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ – תועד היום (רביעי) זועם על השוטרים שביקשו להיכנס יחד עימו לכנסייה בעיר העתיקה בירושלים.

מקרון אמר לשוטרים: “כולם מכירים את הנהלים. אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד”.

מקרון אמר לאיש היחידה לאבטחת אישים בשב”כ: “עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה תכבדו את החוקים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה”.

כנסיית סנטה אנה ברחוב ויה-דולורוזה נמצאת בשטח צרפתי, והמאבטחים הישראלים דרשו להיכנס עם מקרון לתוכה.

 

מדוברות המשטרה ושב”כ נמסר:

היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים.

בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא.

נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי.

עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל.

כשעה לאחר התקרית הגיע מקרון לתפילה בכותל המערבי, וגם התנצל בפני המאבטחים והשוטרים הישראלים על שצעק עליהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות