גנץ פיזר הבטחת בחירות – ונתניהו הגיב: למה לחכות? טיבי שם לך וטו?

יו"ר כחול לבן הבטיח לספח את הבקעה בתיאום הקהילה הבינלאומית • נתניהו הגיב: "בוא נחיל ריבונות עכשיו אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התש"פ / 21.01.2020 14:23

יו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ סייר היום (שלישי) בצפון ים המלח ובבקעת הירדן, והבטיח להחיל ריבונות ישראלית בבקעה לאחר הבחירות לכנסת.

“אנו חוזרים וקובעים – בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל, בכל תרחיש עתידי שלא יקרה”, אמר גנץ.

לטענתו, ממשלות שדנו בעבר על האפשרות למסור את הבקעה לערבים עשו טעות חמורה. ‘

‘אנו רואים בחלק הזה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואחרי הבחירות נפעל להחלת ריבונות על הבקעה בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית”, הוסיף יו”ר כחול לבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להבטחתו של בני גנץ להחיל ריבונות בבקעת הירדן: ”למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו”.

ח״כ תמר זנדברג ממרצ הגיבה על הבטחת בני גנץ: “בשביל ממשלת סיפוח מסוכנת שתבעיר את המזרח התיכון יש לנו את בנט וסמוטריץ׳. הניסיון של גנץ לעקוף מימין אפילו את השוליים עלול להיגמר בתאונה נוראית למדינת ישראל כולה. השאלה אם גנץ יילך בדרך הזו או בדרך של שינוי ותקווה תלויה בשותפים שלו. אנחנו מתחייבים לשמור על גנץ בנתיב הנכון”.

יו״ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה: “לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות