האיש ששולח את החרדים שמבריחים גת לאירופה: מקריית ספר

האיש העומד בראש הרשת המשגרת צעירים חרדים להברחת עלי גת למדינות העולם - מה שהוביל כבר למאסר של יותר מ-70 - מתגורר במודיעין עלית • המשטרה יודעת מי המפעילים, אבל אין כלי חוקי לעצור אותם • ח"כ משה ארבל: הורים מתקשרים אליי בבכי שאסייע, אבל אי אפשר להתערב
חיים טוויל
כ"ד טבת התש"פ / 21.01.2020 13:09

האיש העומד בראש הרשת המגייסת את הצעירים והצעירות החרדים להברחת עלי גת למדינות העולם – מה שהוביל ולמאסרם של יותר מ-70 מהם – מתגורר בעיר החרדית מודיעין עלית.

לדברי עו”ד מרדכי ציבין, העוסק במשפט ובפשיעה בינ”ל, הסגרות ואינטרפול, אשר מטפל בהתנדבות בלמעלה מ-10 מקרים של צעירים וצעירות חרדים שהבריחו  גת במספר מדינות באירופה – אותו גורם, ד’ ב’ שמו, משכנע את הצעירים כי לא מדובר בצעד מסוכן, שכן לא מדובר בסמים, שהרי בישראל עלי הגת נחשבים חוקי.

יותר מכך: המשטרה יודעת מי הם המפעילים את מערך ההברחות, אבל אין כלי חוקי לעצור זאת, שכן אין חוק האוסר על הוצאת הגת מישראל.

אותו גורם אף מדגיש בפני המבריחים הצעירים, כי במקרה שייתפסו על ידי גורמי אכיפה, שיפנו לבית חב”ד המקומי, אשר יפעל לשחרר אותם. בשל כך, הוא מבהיר להם, אל להם לחשוש ממאסר במקרה שיתפסו, שכן השלטונות יגרשו אותם בהקדם.

לפי גורמים במשרד החוץ, 70 ישראלים כלואים בימים אלו ברחבי העולם בשל הברחת גת.

הגת נחשב ללהיט במדינות שונות באירופה, והביקוש אליו גדול מאוד. אלא שיש מדינות הרואות בגת סם לכל דבר ונוהגות בחומרה.

חבר הכנסת משה ארבל סיפר הבוקר ברדיו ‘קול חי’, כי הורים רבים פונים אליו לאחר שילדיהם נעצרים ברחבי אירופה. לדבריו, הוא פנה לגורמי האופוזיציה, כולל אנשי כחול לבן, בניסיון להעביר בכנסת חקיקה מהירה שתאסור את הברחת הגת מישראל.

ארבל: “עשרות מהעצורים על הברחת גת – הם חרדים ודתיים. הורים מתקשרים אליי בבכי שאסייע להם, אבל אנחנו לא יכולים להתערב בהליכים פליליים במדינות אחרות. זה מייצר טראומה לכל החיים לצעירים האלה.

“פניתי לאופוזיציה להסדיר בחקיקה מהירה איסור על הברחת עלי גת. המשטרה יודעת מי מפעילים את מערך ההברחות, אבל אין כלי חוקי לעצור את זה. זו אולי גם עבירת מס”.

כפי שנחשף בחרדים 10, ביום שלישי שעבר נעצרו בקופנהגן שבדנמרק שתי צעירות חרדיות, בנות 19 מירושלים. יחד עמן נעצר תלמיד ישיבה בן 17.

כל מהם נשא עמו למעלה מ-20 ק”ג גת. הנער אינו דובר אנגלית והדנים מתקשרים עמו באמצעות תרגום גוגל…

שליח חב”ד בקופנהגן, הרב יצחק לבנטל, כבר הצליח להיפגש עמו במקום מעצרו וסיפק לו אוכל כשר, תפילין וסידור.

בשנה אחרונה נעצרו בדנמרק, בשל הברחת גת, שתי צעירות ושני צעירים חרדים. רשויות האכיפה בדנמרק הקלו מאוד עם מבריחים אלה, והעונש שהושת עליהם היה 10 ימי מאסר. אולם, בפועל הם היו מאחורי סורג ובריח כחודשיים, וזאת בגלל הליכי החקירה והליכי גירושם ארצה, לאחר המשפט שנמשך כשבועיים.

בצרפת, יושבים במעצר ששה ישראלים, צעירים וצעירות, כולם ממשפחות חרדיות אשר הבריחו גת. חלקם כבר יושבים כחצי שנה וטרם הסתיים משפטם.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדחה לפשיעה בינלאומית לא עילה?
    21/01/2020 14:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מדינת חלם. ולא מאמינה שהבני נער תמימים

  2. מי זה חייבים לפרסם את שמו
    21/01/2020 20:17
    רחל
  3. למען ישמעו ויראו .ויזהרו ממנו

  4. מענין אם כולם תורתם אומנותם
    22/01/2020 08:57
    רפול
  5. התורה מתישה כוחו של אדם

  6. פרסמו את שם המפעיל
    22/01/2020 10:43
    יוסקה
  7. אז למה לא מפרסמים את שמם