ח”כ קרן ברק: לא מזמינים לטקס את הגיבורים שלכבודם האירוע?

חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד דורשת להזמין את כל ניצולי אושוויץ-בירקנאו לטקס ‘יום השואה הבינלאומי’ ביד ושם: "אין זה הגיוני שהשורדים, המוערכים בעשרות בודדות בלבד, לא יקבלו הזמנה"
שרי רוט
כ"ג טבת התש"פ / 20.01.2020 14:48

חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד דורשת את הזמנתם של כלל ניצולי אושוויץ-בירקנאו לטקס ‘יום השואה הבינלאומי’ הרשמי שייערך ביום חמישי ב’יד ושם’ בירושלים – לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ–בירקנאו.

 

בטקס צפויים להשתתף 46 ממנהיגי העולם הבולטים – כך שאירוע זה יהווה את אחד ממפגשי הפסגה הגדולים בתולדות ישראל.

לצד הכבוד הרב שבנוכחות המנהיגים, מי שלא הוזמנו לאירוע הם אותם גיבורים שלכבודם מתקיים האירוע כולו, שורדי מחנה ההשמדה.

מתוך 780 מקומות באירוע, הוקצו לאותם שורדים 30 מקומות בלבד.

מדוע זאב אלקין ויתר על הכרטיס לטקס היוקרתי עם ראשי המדינות?

“אין זה הגיוני ששורדי השואה ממחנה אושוויץ בירקנאו המוערכים בעשרות בודדות בלבד, אשר מעוניינים להגיע ומסוגלים לעשות זאת על אף גילם המופלג, לא יקבלו הזמנה לאירוע המציין את סיפור שחרורם מכבלי הנאצים, האירוע כולו היה אמור להיות לכבודם”, אומרת ח”כ ברק. “הם היו אמורים להיות הראשונים שמוזמנים, והקהל כולו היה אמור לעמוד על רגליו ולמחוא להם כפיים”.

היא הוסיפה: “אותם השורדים הם אלו המהווים את העדות החיה, שתעביר את המסר הנכסף ‘זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות’ –  אותו הפורום שואף להעביר לעולם ולמנהיגיו. אני פונה אליכם, בבקשה לתקן בדחיפות את העוול לפני שהוא נעשה”.

היא הדגישה: “מתוך יותר ממיליון יהודים שנשלחו לאושוויץ, הסמל המפלצתי ביותר של פשעי הנאצים, חיים ביננו כיום רק בודדים, אנו צריכים להצדיע להם, ולהעניק להם את כל הכבוד הראוי להם במסגרת האירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות