מדוע זאב אלקין ויתר על הכרטיס לטקס היוקרתי עם ראשי המדינות?

בתוך כל שלל המכובדים שייקחו חלק בטקס 'יום השואה הבינלאומי' הרשמי שייערך ב'יד ושם' עם ראשי המדינות , יהיו רק כשלושים ניצולי שואה • אלקין: אני מחליט עכשיו להעביר את הזמנתי לניצול שואה שלא הוזמן
אבי כץ
כ"ג טבת התש"פ / 20.01.2020 11:51

רק כ-30 ניצולי שואה צפויים להשתתף השבוע בטקס ‘יום השואה הבינלאומי’ הרשמי שייערך ב’יד ושם’ בירושלים בהשתתפות עשרות ראשי מדינות מכל העולם.

אלא שלפי דיווח הבוקר (שני) בגלי צה”ל, בתוך כל שלל המכובדים שייקחו חלק בטקס, רק כשלושים ניצולי שואה הוזמנו על ידי ‘יד ושם’.

בעקבות הדיווח – צייץ השר זאב אלקין: “אני שומע בשידור בתוכנית של רזי שרק 30 ניצולי שואה קיבלו הזמנות לטקס ביד ושם ביום ה׳, ורבים מניצולי שואה לא הצליחו לקבל הזמנות.

“אני הוזמנתי לטקס הזה ומאוד רציתי לבוא בגלל חשיבות זכרון השואה, אבל אני מחליט עכשיו להעביר את הזמנתי לניצול שואה שלא הוזמן. מציע לחבריי השרים לעשות כמוני”.

 

ב’יד ושם’ הבהירו: “האירוע אינו טקס ציבורי אלא התכנסות של מנהיגים. האולם מכיל 780 מקומות בלבד – שכמחציתם הם המנהיגים ומשלחות מצומצמות שלהם”.

ב’יד ושם’ הוסיפו: “לניצולי שואה ומלוויהם נשמרו 60 מקומות והן הוזמנו לאירוע על ידי מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל. על פי נתונים שפורסמו לאחרונה חיים בישראל למעלה מ-100 אלף ניצולי שואה, כך שלא יתאפשר להזמין את כולם ואף לא את מחציתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות