חלמא טבא חזית: אילת שקד מצפה שבן גביר יוכיח בגרות ויפרוש מריצה

שותפתו של בנט להנהגת הימין החדש קוראת בריאיון ל"פגוש את העיתונות" לאיתמר בן גביר לפרוש על מנת לא לפגוע בגוש הימין • "בפעם קודמת אני הובלתי את הרשימה, והצענו לבן-גביר את המקום השמיני והוא סירב. היום בנט מוביל את הרשימה, הדעה שלו היא שונה"
אריה ריבקינד
כ"א טבת התש"פ / 18.01.2020 19:04

שלושה ימים אחרי הדרמה ביום הגשת הרשימות לכנסת, שהסתיימה בכינונה של רשימה ללא ‘עוצמה יהודית’, ח”כ איילת שקד קוראת, בריאיון שהעניקה ל’פגוש את העיתונות’, לאיתמר בן-גביר לגלות אחריות ולפרוש מהמרוץ לכנסת ה-23, על מנת שלא לפגוע בגוש הימין.

בפתח הראיון אמרה שקד על הרשימה: “התוצאה מצוינת למרות שהתהליך היה קשה”. שקד העריכה שהרשימה תקבל לפחות עשרה מנדטים.

“עכשיו עוצמה יהודית צריכים להוכיח שהם ראויים להנהגה, להוכיח בגרות ולפרוש מהמרוץ. אין לימין פריבילגיה לשרוף אלפי קולות”, קבעה.

על הנכונות שגילתה בעבר לשתף פעולה עם בן-גביר, לעומת סירובו העיקש של נפתלי בנט לעשות זאת בסיבוב הבחירות הנוכחי – אמרה שקד: “בפעם קודמת אני הובלתי את הרשימה, וחשבתי שזה נכון. הצענו לבן-גביר את המקום השמיני והוא סירב. היום בנט מוביל את הרשימה, הדעה שלו היא שונה”.

בהמשך דבריה אישרה שקד כי מפלגתה ניהלה מגעים עם חברי הכנסת המזוהים עם תפיסת עולם ימנית מכחול לבן, צבי האוזר ויועז הנדל.

“נכון – דיברנו עם האוזר והנדל שיצטרפו אלינו”, אמרה. “אחרי שנודע שאנחנו הולכים למערכת בחירות נוספת, רצינו לרוץ כימין ליברלי, ובהחלט ישבנו גם איתם לראות אם הם רוצים להצטרף”.

מאיתמר בן גביר נמסר בתגובה: “איילת שקד נוקטת בגישה של הרצחת וגם ירשת. גם הרסו את האחדות בימין ולמעשה פסלו 84,000 מצביעים שנכון שהם לא האליטה בציונות הדתית אך הם אנשים טובים ונאמנים, וגם מבקשת היום ממני לפרוש ולקבל את הקול שלהם. זו השיטה של איילת ונפתלי – משתמשים וזורקים.

“איילת יודעת שאנחנו היחידים שלא ניכנס לממשלת גנץ לפיד והיא ונפתלי ניהלו משא ומתן לכניסה שלהם לממשלתו. גם איילת יודעת שהסיכוי היחיד של נתניהו להגיע ל 61 מנדטים הוא רק אם עוצמה תעבור ולאור זאת קורא לה להפסיק לירות בנגמ”ש ולקלקל לימין”.

ביום רביעי פרסם בנט פוסט בפייסבוק שבו הבהיר מדוע לא יסכים לצירוף ‘עוצמה יהודית’ של איתמר בן גביר: “כיושב ראש מפלגת הימין החדש שמתמודדת לכנסת, וכשר החינוך לשעבר של מדינת ישראל, לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע.

“זה כל-כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל”.

בן גביר עצמו אמר ביום שישי, בשיחה עם עם ניסים משעל ב-103fm: “אני רץ עד הסוף ואנחנו נעבור את אחוז החסימה. התרחיש שיהיה כאן גוש ימין הוא תרחיש אחד – שעוצמה יהודית נכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ידוע שברוך גולדשטין פגע באנשים שעמדו לצאת מהמסגד ולטבוח ביהודי חברון
    19/01/2020 09:51
    זלמן
  1. הם היו פצצות מתקתקות