הכישלון של שרוליק פרוש: אכזבה באלעד מ’המזרח’ הדליל בסיום השס

את אירוע סיום הש"ס באלעד היה אמורים לחגוג בהשתתפות רחבה של גדולי ישראל מכל החוגים • אבל ילדי 'החיידרים', שהתלבשו בבגדים חגיגיים, התאכזבו לגלות שחכם שלום והגרי"ג אדלשטיין לא באו • גורם פוליטי בעיר: "פרוש פגע, מעל הבמה, במרן שר התורה"
י"ח טבת התש"פ / 15.01.2020 18:26

אירוע סיום הש”ס בעיר אלעד היה אמור להיות אירוע בו ישתתפו גדולי ישראל מכל החוגים. אבל לא זה מה שקרה.

“היה ברור לכולם שמגיעים חברי מועצות גדולי התורה, דיברו על בואו של חכם שלום כהן, על הגעת מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, אמרו שהאדמו”ר מויז’ניץ ישתתף”, אומר אברך מהעיר החרדית.

ומה בסוף?

מי שכיבדו בנוכחותם את האירוע היו הגר”ש בעדני, חבר מועצת החכמים, הגר”ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה, והאדמו”רים מצאנז ובאיאן מהצד החסידי.

“נו מה הפלא? פרוש שייך לאגו”י, כך שמהצד הזה הוא הצליח להביא שני אדמו”רים מהמועצת”, אומר גורם פוליטי בעיר. “ביקשו מכל יו”ר מפלגה לדאוג להביא שניים מחברי ‘המועצת’. אבי שטרן, יו”ר דגל, לא הצליח להביא את מרן הגרי”ג אדלשטיין, גם לא את הגרד”ב פוברסקי, בטח לא את מרן הגר”ח קניבסקי.

“גם יהודה בוטבול לא הצליח להביא את חכם שלום כהן, למרות השמועות בעיר, שהוא יגיע. ילדי החיידרים הגיעו לבושים בבגדי שבת, כי אמרו להם שחכם שלום כהן והרב אדלשטיין יגיעו. זו הייתה אכזבה שלא באו”.

הוא מוסיף: “למען האמת, חשבתי שפגעו במרן שר התורה, וזו לא הפעם הראשונה שפוגעים בו. הפעם הראשונה הייתה, כמובן, כשפגעו במועמד שהציב בעיר – יצחק פינדרוס. כעת, על הבמה, הכריז ראש העיר ישראל פרוש על הרב דוב לנדו ‘מרן שר התורה’. זה צרם”.

ראש ישיבת ‘תורה בתפארתה’, הרב יעקב סטפנסקי הגיע, כשהוא מאפשר לבחורי הישיבה להשתתף בשעת הפסקת הצהריים שלהם. אבל היה בישיבה מי שיעץ לבחורים להימנע, “שקודם פרוש יבקש סליחה מר’ חיים”.

בשיחה עם גורם בעיר הוא מספר: “גם הרב דוב לנדו התלבט האם להגיע, וכשנכנס לאירוע לא הסכים לדבר. לאחר לחצים הסכים לומר כמה מילים, מה שלא אופייני אצלו”.

מי שעלה להזמין את ראש ישיבת סלבודקה היה פרוש עצמו. גם אל ביתו של מרן הגרי”ג אדלשטיין עלה, אבל שם נחל כישלון.

“יש ציר ברור היום והדוק בין הנכד מוטי פאלי, נאמן בית הגרי”ג, לבין הנכד יענקי קניבסקי, נאמן בית הגר”ח. הם מתואמים. כבר לפני שבוע ידענו שר’ חיים לא יגיע, כך גם ר’ גרשון. מאמציו של פרוש נחלו כישלון. אבי שטרן אפילו לא ניסה”, מסביר הגורם הפוליטי.

אז נכון שבסביבת הבית ברחוב ראב”ד יש עדיין גורמים המושכים לכיוון נתק מהבית ברחוב רשב”ם (כולל גורמים המכונים ‘חזון איש לשעבר’), “אבל אירוע כמו שאירע היום מוכיח, שהשפעתם קטנה יותר. עובדה: ר’ גרשון לא הגיע לאירוע”.

השפלה נוספת נרשמה כששניים מחשובי רבני העיר, הרב דב רוז’ין והרב יואל פרידמן, לא הגיעו לאירוע.

תגובת עיריית אלעד לא התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל פייק
    15/01/2020 20:23
    אלעדי
  1. שטויות שמישהו הכתיב לך.
    התושבים נהנו.
    היה אירוע מכובד מאוד ויפה.
    הגרח קנייבסקי לא נכנס לאחעד בחייו והוא לא מוכן להיכנס לשם.
    מראש לא דובר על כך ולא היה צד שהגרי”ג יבוא והזמינו מפני כבודו.
    היה אירוע יפה ומכובד.
    הגר”ד לנדו מדבר בהרבה מקומות וזה ממש לא נכון מה שכתוב שזה לא אופייני לו.
    מראש דובר שהוא ידבר הכל שטויות.
    בקיצור עוד ניסיון להשמיץ על מנת לרצות את מזמין הכתבה
    הגר”ד והגרי”ג מתואמים לכל אורך הדרך בכל הנהגת הדור.
    אירוע יפה ומושלם.
    בתם חירטוטים וכאבי בטן.