רון קובי סולק מהכיסא: בג”ץ החליט שהוועדה הקרואה תתחיל לעבוד

בית המשפט העליון דחה את בקשת רון קובי למתן צו ביניים שימנע את הדחתו מראשות עיריית טבריה • קובי יוכל לחזור לכהן כראש העירייה, רק אם עתירתו לבג"ץ תתקבל - כאשר דיון יתקיים בעוד כחודש
אריה ריבקינד
י"ז טבת התש"פ / 14.01.2020 15:33

מכה קשה לרון קובי: בית המשפט העליון דחה בצהרים (שלישי) את בקשתו  למתן צו ביניים – שימנע את הדחתו מראשות עיריית טבריה.

עם זאת, קובי יוכל לחזור לכהן כראש העיר אם עתירתו לבג”ץ תתקבל בהמשך.

לפי החלטת בית המשפט, אין מקום למתן צו מניעה להחלטת השר אלקין, ועל כן  הוועדה הקרואה שמינה משרד הפנים תתחיל לעבוד כבר היום.

לאור ההחלטה, רון קובי לא יהיה ראש עיר עד להודעה או החלטה אחרת של בית המשפט – שהודיע כי יקיים דיון בעתירתו של קובי לא יאוחר מה-17 לחודש הבא.

רון קובי מגיב לראשונה על ההדחה: ‘מכרו את העיר לחרדים מושחתים’

אתמול, לאחר קבלת החלטת השר אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים והחליט למנות את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו״ר הועדה הממונה טבריה.

לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים ואלה שמותיהם:

יוסי עדס, מנהל תחום בכיר אשראי במשרד הכלכלה. רועי דהן, מנהל אגף בכיר פיתוח ההון האנושי, במשרד הפנים. ענת אסרף, מנהלת אגף בכירה בחירות לרשויות המקומיות במשרד הפנים. שלמה כהן, סגן מנהל מחוז חיפה והצפון במשרד הרווחה. יוסי חדד, מנהל מינהל אוכלוסיות מרקם ותיק במשרד הבינוי והשיכון.

בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, התקשר אחר הצהרים לנציג ‘דגל התורה’ בטבריה, דוד אוחנה, והודה לו על התוצאה הברוכה במאבק נגד ראש העיר לשעבר רון קובי.

“הוכחתם שמי שמתנהג בצורה כזאת לא ממשיך בתפקידו הציבורי, העמידה שלך יחד עם החברים במועצת העיר שלא לאפשר לו להתנהג כך הוכיחה את עצמה”.

ח”כ גפני ביקש מאוחנה למסור את הדברים לכל החברים בעירייה. “קידשתם שם שמיים ברבים. טבריה יוצאת היום לדרך חדשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות