מהומה בוועדה המסדרת I מיקי זהר: טיבי אתה חלק מהרוב, אתה מאמין?

הוועדה המסדרת אישרה בתום דיון סוער: הוועדה המסדרת אישרה לקיים דיון על החסינות ללא אישור יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין • חברי הכנסת מהליכוד נטשו את הדיון
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התש"פ / 13.01.2020 12:43

יו”ר הוועדה המסדרת, ח”כ אבי ניסנקורן, כינס הבוקר (שני) את הוועדה בראשותו לדיון ראשון לקראת הקמתה של ועדת כנסת – לצורך דיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתמיכת 16 חברי כנסת, מול התנגדותו של ח”כ שלמה קרעי מהליכוד בלבד, הוועדה המסדרת אישרה את הצעת ההחלטה כפי שזו הוצעה על ידי יו”ר הוועדה.

חברי הכנסת מהליכוד נטשו את הדיון הסוער לאחר כשעה.

חבר הכנסת מיקי זוהר אמר בדיון: “הרבה שנים הייתם מיעוט והיום אתם הרוב וזה שיבש לכם את השכל ומוציא אתכם מפורפורציות. יש כללים שלא שוברים. אחמד טיבי אתה חלק מהרוב אתה מאמין? כל עוד אין אישור של יו”ר הכנסת אין מקום לדיון”.

זוהר הוצא מהדיון וחזר לאחר כמה דקות. חברי הכנסת מהליכוד טענו כי הוועדה המסדרת לא קיבלה אישור מיו”ר הכנסת יולי אדלשטיין לקיום הדיון.

לפי ההצעה שאושרה, הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת”.

הוועדה המסדרת תתכנס היום בשעה 14:30 בצהריים לדיון בהקמת ועדות הכנסת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות