העבודה-גשר ומרצ רצים יחד I שפיר על האיחוד: רשימת סידורי עבודה

צוותי המו"מ של שתי המפלגות סיימו לעצב סופית את חלוקת המקומות ברשימה המאוחדת העבודה-גשר-מרצ • ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ תוקף: "הכי קל להגיש על המזבח את האזרח הערבי" • סתיו שפיר שנותרה בחוץ: "ויתור על המלחמה בשחיתות, ויתור על המאבק לזכויות אזרח, לשותפות יהודית ערבית"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התש"פ / 13.01.2020 10:52

צוותי המשא ומתון של מפלגות השמאל סיימו הבוקר (שני) לעצב את הרשימה המשותפת לשתי המפלגות, ולחלק את המיקומים ברשימה עד למקום ה-22.

החלוקה שנקבעה: 1. העבודה. 2. העבודה-גשר. 3. מרצ. 4. מרצ. 5. עבודה. 6. עבודה. 7. מרצ. 8. מרצ. 9. עבודה. 10. עבודה. 11. מרצ. 12. העבודה-גשר. 13. עבודה. 14. מרצ. 15. מרצ. 16. עבודה. 17. העבודה-גשר. 18. מרצ. 19. מרצ. 20. עבודה. 21.עבודה. 22. מרצ.

הרשימה המסתמנת של האיחוד בין העבודה-גשר למרצ היא כך:
1. עמיר פרץ
2. אורלי לוי-אבקסיס
3. ניצן הורוביץ
4. תמר זנדברג
5. איציק שמולי
6. מרב מיכאלי
7. יאיר גולן
8. אילן גילאון
9. עמר בר לב
10. רויטל סוויד
11. עיסאווי פרייג

הצוותים יסיימו בקרוב את גיבוש ניסוחי ההסכם הסופיים, יחד עם הנספחים כדי להכינם לחתימת באי הכח ומורשי החתימה.

המשא ומתן בין הצדדים מתקיים לאחר שיו”ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו”ר מרצ, ניצן הורוביץ, סיכמו לפנות בוקר סופית על התמודדות משותפת של העבודה-גשר ומרצ בבחירות הקרובות.

על פי ההסכמה, שהושגה בסיום פגישה שהתקיימה בביתו של יו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בשדרות, שתי הרשימות ירוצו בבחירות תחת פתק משותף שעליו יתנוססו האותיות “אמת”.

חברת הכנסת סתיו שפיר לא תהיה בשלב זה חלק מהאיחוד.

ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצ תקף הבוקר בראיון לרשת ב’ את הסכם האיחוד בשמאל. “נציג ערבי רק במקום ה-11 באיחוד?”, תהה פריג’, “משליכים את כל השותפות היהודית-ערבית לפח. הכי קל להגיש על המזבח את האזרח הערבי”.

פריג’ תקף גם את הכנסתו של אלוף (מיל’) יאיר גולן לרשימה בעשיריה הראשונה: “אני לא מוכן לקבל את יאיר גולן בתוך האיחוד. ניצן הורביץ שריין אותו כי הוא פוחד. הוא חושב שהוא צריך שכפ”צ”.

מנגד, במפלגת העבודה בירכו על המהלך. ח”כ איציק שמולי: “המהלך מנטרל באופן מוחלט את הסכנה שבאובדן 150 אלף קולות שרוצים שינוי ומסירת השלטון לנתניהו לקדנציית בלהות. לכן, הליכה בנפרד היתה בגדר הימור מסוכן ומיותר על גורל הבחירות וגם על הסיכוי לנצח בבחירות וטוב שנמנע. יש לנו רשימה מצוינת וזהות ברורה ומכאן אנחנו צועדים קדימה יחד למשימה החשובה של מהפך במדינה”.

ח”כ סתיו שפיר, יו”ר המפלגה הירוקה, מסרה הבוקר כי מדובר ב”בוקר לא פשוט”.

“בשנים האחרונות פעלתי מבוקר עד ערב למען איחוד גדול בשמאל. אבל האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושל תקווה. חיבור שמבוסס על הערכים המשותפים, ועל הנכונות להילחם עבורם, ושפורץ את המסגרות הישנות כדי לשים את המחנה שלנו שוב על המפה”, אמרה שפיר.

לדבריה, “אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור. ויתור על המאבק לצדק חברתי ולצדק סביבתי, ויתור על המלחמה בשחיתות, ויתור על המאבק לזכויות אזרח, לשותפות יהודית ערבית. אלה הערכים שהתחייבנו להילחם בעבורם כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, ושאני וחבריי בתנועה הירוקה עושים למענם לילות כימים”.

“איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל – זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כולם אוהבים אותך סתיו- היא עשתה את כול העבודה השחורה כמו משה רבנו אבל לארץ המובטחת היא לא תיכנס.
    14/01/2020 02:20
    אוראל.
  1. מה זה לא צריך גנרל? עיסווי.. בזכות הגנרל יש מדינה חופשית ודמוקרטית.. בלי גנרל זה היה כמו ביישובים הערבים.. כולם הורגים את כולם..בלי גנרל היו נשחטים יהודים.. אוטובוסים מתפוצצים. היה כאן סוריה,חיזבאללה עיסוואי צריך להיות בעשירייה.. אז גילאון או מיכאלי, אבל גל זה אומר שמאל שרוצה שלום וחירויות, ושוויון.. אבל לא בעד פירוק מדינת ישראל, והקמת מדינה על בסיס החזון של לוי גדעון ובשארה.