איראן סוף סוף מודה: הטיל שלנו אחראי להפלת המטוס האוקראיני

רק שבוע לאחר הפלת המטוס האוקראיני שהביא למותם של 176 נוסעים ואנשי צוות מודה איראן הרשמית כי היא אחראית למחדל • בעקבות ההודאה: אלפים באיראן מפגינים וקוראים לחמינאי להתפטר
קובי פינדרוס
י"ד טבת התש"פ / 11.01.2020 19:05

שבוע לאחר התרסקות המטוס האוקראיני שהביא למותם של 176 נוסעים ואנשי צוות, איראן מודה היום (שבת) כי טיל איראני ששוגר לכיוון המטוס הביא להתרסקותו.

<iframe src=”https://player.vimeo.com/video/383596619″ width=”640″ height=”360″ frameborder=”0″ allowfullscreen=”allowfullscreen”></iframe>

לדברי מפקד חיל האוויר האיראני במשמרות המהפכה של איראן, אמיר עלי חאג’יזאדה, הטיל גרם לשריפה במטוס, ששב על עקבותיו לשדה התעופה והתפוצץ בעת הנחיתה. “הייתי מעדיף למות – ולא לחזות בתאונה שכזאת”, אמר מפקד חיל האוויר.

“אני לוקח אחריות מלאה על הטעות ומוכן לכל החלטה של האחראים”, אמר.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג’וואד זריף, האשים את את ארצות הברית וכתב בחשבון הטוויטר: “טעות אנוש בעת משבר שנגרם בגלל ההרפתקנות האמריקנית”.

דבריו של זריף מגיעים על רקע חיסולו של מפקד כח קודס – קאסם סולימאני על ידי האמריקנים.

לאחר מכן הגיעה גם התנצלות מצד נשיא איראן, חסן רוחאני, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: “הרפובליקה האיסלאמית של איראן מתחרטת עמוקות על הטעות הנוראית הזו. מחשבותיי ותפילותיי עם כל המשפחות. אני מציע את תנחומיי הכנים. חקירה פנימית של כוחות הביטחון הגיעה למסקנה כי למרבה הצער טילים שנורו עקב שגיאת אנוש גרמו להתרסקות האיומה של המטוס האוקראיני ולמותם של 176 אנשים חפים מפשע. החקירות ממשיכות על מנת לזהות ולהעמיד לדין את האחראים לטרגדיה הגדולה והבלתי נסלחת הזו”.

בעקבות הודאת איראן בהפלת המטוס האוקראיני בשוגג, והריגתם של 176 נוסעיו, אלפי בני אדם יצאו היום להפגין בטהראן נגד המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי.

המוחים קראו לחמינאי לפרוש ומתפקידו וצעקו: “מוות לדיקטטור, מוות לשקרנים”.

כוחות הביטחון ניסו לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע.

אוקראינה: נדרוש פיצויים

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הציע לנשיא אוקראינה, ולודייר זלנסקי, את עזרתה של ארה”ב בחקירת התרסקות המטוס. הוא כתב בטוויטר כי “אנחנו עומדים לצד אוקראינה ומוכנים להציע את עזרתנו בחקירה שמתנהל”.

שר החוץ האוקראיני, ואדים פריסטאיקו, אמר כי אוקראינה קיבלה גישה לקופסה השחורה של המטוס, אך עדיין לא נותח המידע שנמצא בתוכה. “נדרוש פיצויים מהאחראים במידה ויתברר שהמטוס נורה על ידי טיל”, אמר. בתוך כך, משרד החוץ האוקראיני מסר כי הנשיא זלנסקי קיבל “מידע חשוב” מהאמריקאים בנוגע להתרסקות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות