הגר”ח קניבסקי נשאל: לשים שוימר בפתח ביכנ”ס מיט א רבולבר? • צפו

יהודי תושב ארה"ב הגיע אל מרן הגר"ח קניבסקי, כדי לשאול: האם להציב שומר בפתח בתי הכנסת או שמתפללים יבואו עם נשק • צפו בשיחה ובתשובה 
יוסף גרינבוים
י"ב טבת התש"פ / 08.01.2020 22:56

הרב אליהו מן הגיע היום (רביעי) אל מרן הגר”ח קניבסקי, יחד עם יהודי תושב ארה”ב, כדי לשאול: להציב שומר בבתי הכנסת האם להביא נשק אל בתי הכנסת?

“יש היום א גרויסע שנאת ישראל”, פותח הרב מן. “היה איזה רב’ה אחד במונסי הלך להדליק נרות, אריין געקומען א גוי, א שווארצע גוי ונעץ את הסכין, רצה להרוג, היו הרבה ניסים. וזה לא מקרה יחיד, יש אנטישמיות, כל יום ככה. אז עלתה עצה, הרב שלו (-של היושב לצידו) שואל ככה: האם היות וזה בית כנסת ששם יש קיבוץ של יהודים, האם לשים שוימר בפתח בית הכנסת, מיט א רבולבר (-רובה) כלי נשק או השלך על ה’ יהבך והוא יכלכלך.

“הרי השומר הזה עולה כסף. אז האם צריך לשים שוימר בפתח בית הכנסת, היות שעכשיו יש הרבה הרבה שנאת ישראל נוראה או השלך על ה’ יהבך והוא יכלכלך. הרב שלו שואל מה לעשות”.

הגר”ח: “איך שרוצים”.

הרב מן: “הם מאד חסידים גדולים של הרב, הם רוצים מה שהרב יגיד”.

הגר”ח: “שיתפללו”.

הרב מן: “הם רוצים שיתפללו באופן כזה שלא יאונה להם כל רע. אז מה הרב אומר? לשים שומר עם נשק או לא?”

הגר”ח: “לא”.

האיש שלצידו לוחש לו משהו – והרב מן ממשיך: “יש קצת מהמתפללים, באמריקה יידער איינר כען הובאן הרבורבר (-באמריקה לכל אחד יכול להיות רובה), קצת מהם יש להם כלי נשק והם רוצים לקבל כלי נשק – אז שיקבלו כלי נשק ויבואו לבית הכנסת עם הנשק, שאם יבוא אחד גוי וירצה להרוג אותם אז הם ישמרו את הבית הכנסת או שלא צריך? באים לבית הכנסת עם כלי נשק?”

הגר”ח: “אם זה פיקוח נפש”.

(האיש שליד מושך בכתפיו) הרב מן: “אין פיקוח נפש לפניך, אבל יש הרבה שנאת ישראל באמריקה. אז לעשות שוימר לא צריך, אבל האם המתפללים שיש מהם כאלה שיש להם כלי נשק, שיבואו עם נשק?”

הגר”ח: “יכולים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    09/01/2020 16:07
    חיים
  1. איך לא מתביישים לפרסם כזה סרטון?? לבן שלי בן שנה אני לא מדבר כך…