‘קיבלנו 100 תלונות’: ‘המשפטים’ מבקש הבהרות מהרב יצחק יוסף

היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים פנתה אל הראשל"צ - בעקבות דבריו נגד העולים הגויים ממדינות חבר העמים לשעבר, לאחר שהתקבלו במשרדיה יותר ממאה תלונות
יוסף גרינבוים
י"א טבת התש"פ / 08.01.2020 16:56

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו”ד אווקה זנה, פנה היום (רביעי) אל הראשל”צ הרב יצחק יוסף וביקש לקבל את התייחסותו לדברים המיוחסים לו נגד העולים הגויים ממדינות חבר העמים לשעבר.

במכתב נאמר כי ההתייחסות מתבקשת “כדי לבחון את הדברים לעומקם, עוד בטרם יוחלט על פנייה לגורמים הרלוונטיים לפעול בעניין זה”.

ביממה האחרונה התקבלו ביחידה למעלה ממאה פניות בעניין התבטאותו של הרב יצחק יוסף, כלפי ציבור העולים הגויים מרוסיה.

“בפניות נטען, בין היתר, כי בהתבטאויותיו של הרב יש משום גזענות והסתה לגזענות. יש לציין כי מדובר בכמות חריגה של פניות המתקבלות ביחידה בזמן כה קצר (לשם השוואה, במהלך שנת 2019 כולה התקבלו כ-למעלה כ-480 פניות בנושאים שונים)”, נמסר מטעם היחידה.

אמש, פרסם הראשון לציון סרטון ובו מסר מפייס כלפי קהילת העולים מרוסיה.

“כידוע ישנם שני סוגי עלייה שעלו מברית המועצות”, אמר הרב יוסף בסרטון הנדיר. “ישנה העלייה המבורכת של מאות אלפי יהודים שמסרו את הנפש שלהם בברית המועצות, הם ואבותיהם וכל אותם אסירי ציון, שברוך ה’ זכינו ועלו פה לארץ ישראל ואנחנו מקבלים אותם באהבה ובחיבה רבה”.

“אבל ישנה עוד עלייה נוספת, לא נתכחש לכך, עלייה של אותם של אינם יהודים, לא רק שאינם יהודים – מי שלא יהודי צריך לכבד אותו ולאהוב אותו, חביב בן אדם שנברא בצלם -, אלא ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות, כלפי כל דבר שבקדושה, עליהם אנחנו דיברנו שהעלו כמה כאלו לצערנו הרב וגרמו לכל מיני הסתה נוראה כנגד היהדות, אבל אותם אלו שעלו אסירי ציון ומאות אלפי יהודים שעלו במסירות נפש אנחנו מחבבים אותם ומכבדים אותם”, הדגיש הרב הראשי.

הראשל”צ הוסיף: אני קורא לכל עולי רוסיה שלא ייקחו את ההסתה שעושים היום כמה אחדים בעקבות הדברים שלנו וניצלו את הדבר לאינטרסים פוליטיים והם מסיתים ומדיחים, שלא ישימו לב אליהם.

“שידעו את האמת, אנחנו אוהבים אותם ואני מברך את כל העולים שיבורכו מפי עליון ושיעלו מעלה מעלה, יהיה להם ברכה והצלחה הקב”ה ימלא משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן ואמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נמאס מהצביעות
    09/01/2020 09:09
    ניסן
  1. חבל שלא מתלוננים על ההסתה גם נגד החרדים!!!