השפעת: בת 3 חודשים במצב קשה בצפת, בן 10 נאבק על חייו באשקלון

22 בני אדם כבר נפטרו ממחלת השפעת העונה - ובתי החולים עמוסים • רק לפני שבוע היו 133 בני אדם במצב קשה בבתי החולים, ואמש כבר אושפזו 216 • מתוך מקרי השפעת הקשים: 58 הם ילדים ופעוטות
תמי גיל
י"א טבת התש"פ / 08.01.2020 13:50

תינוקת בת שלושה חודשים מאושפזת במצב קשה מאוד בבית החולים זיו בצפת לאחר שנדבקה בשפעת. היא הגיעה אתמול במצב לא יציב ונשקפה סכנה לחייה. רופאי היחידה לטיפול נמרץ הצליחו לייצב את מצבה בשעות האחרונות.

לתינוקת אין מחלות רקע, ובשל המלצת משרד הבריאות לחסן תינוקות רק מעל גיל חצי שנה, היה קשה למנוע את הדבקתה.

בנוסף, ילד בן 10 מאושפז במצב אנוש ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון, ומצבו לא יציב, לאחר שחלה בשפעת. הוא לא חוסן לשפעת.

חוץ ממנו, עוד שני ילדים בני 6 ו-7 מאושפזים בטיפול נמרץ ילדים כשהם במצב בינוני בשל סיבוכי השפעת. גם הם לא חוסנו.

מנהל בית החולים ברזילי, פרופ’ חזי לוי, אמר היום בריאיון לרדיו דרום 101.5: “יש לנו כרגע ילד שנמצא בטיפול נמרץ ילדים, בן 10, שממש נלחם על חייו בשל סיבוכי שפעת… שני אנשים שנפטרו אצלנו בשל סיבוכי שפעת, אנשים מבוגרים, עם מחלות רקע, נפטרו לפני שבועיים בערך”.

בסך הכל מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 216 חולים במצב קשה עם שפעת, זאת לעומת 80 בלבד שהיו מאושפזים בתקופה זו בשנה שעברה.

מתוך 22 מקרי התמותה מהשפעת, שלושה הם ילדים, ומתוך 216 מקרי שפעת קשים – 58 הם ילדים ופעוטות.

שלשום הגיעה לבית החולים מאיר בכפר סבא אישה בת 38 בשבוע ה־15 להריונה, עם מצוקה נשימתית קשה. לאחר בדיקות היא אובחנה כחולה בשפעת, ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות