‘ליברמן מסלף, נגעו לו בבטן רגישה’: ש”ס יוצאת להגנה על הראשל”צ

בעוד דברי הגר"י יוסף, על העולים הגויים, מסעירים את השמאל ואת ישראל ביתנו - בתנועת ש"ס מתייצבים לימינו: "הבעת דעתו מחויבת מתוקף תפקידו כמנהיג רוחני" • ח"כ אבוטבול: "הרב יוסף נגע בבטן הרגישה של ישראל ביתנו"
אריה ריבקינד
י' טבת התש"פ / 07.01.2020 11:10

בעוד דבריו של הראשון לציון, הרב  יצחק יוסף, על העולים הגויים שעלו ממדינות חבר העמים לשעבר, מסעירים את השמאל ואת מפלגת ישראל ביתנו – בתנועת ש”ס מתייצבים לימנו.

“האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בין שומרי המסורת לעולים מחבר העמים הוא אביגדור ליברמן. השנאה האישית שלו לנתניהו מעבירה אותו על דעתו ובכך הוא עוסק כל היום, בניסיונות להדיח את ראש הממשלה נתניהו מתפקידו ובניסיונות לקושש קולות על ידי ליבוי והסתה בין המגזרים”, נמסר בהודעה מטעם תנועת ש”ס.

“הראשון לציון דיבר בכאב ודאגה לעם ישראל, נוכח מסע ההסתה הציני והבלתי פוסק מצדו של ליברמן כלפי שומרי התורה והמסורת. הציבור היקר של עולי ברית המועצות אוהב את המסורת היהודית ומתנער מדרכו המפלגת והמסיתה של ליברמן ומפלגתו”.

בתגובה לקריאות להדחתו של הראשון לציון – נמסר מתנועת שס:

“האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בעם הוא אביגדור ליברמן. כל רצונו של ליברמן הוא להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתוך שנאה אישית ונקמה שמעבירה אותו על דעתו ולכן הוא מנסה לקושש קולות ולהיבנות מיצירת פילוג וקרע בעם ישראל.

“ליברמן מסלף ביודעין את דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שהתייחס לקבוצה של העולים הלא יהודים שלצערנו הולכת וגדלה בגלל הפרצה של ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות. הרב יצחק יוסף לא אמר חלילה מילה אחת כנגד אחינו ואחיותנו היהודים, עולי רוסיה, שהביאו ברכה עצומה למדינת ישראל ושמרו על יהדותם ודתם למרות הקשיים הגדולים במשך עשרות שנים.

“תנועת ש״ס לא תתן את ידה למסע השיסוי ולרדיפת הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, בשל אמונתנו והבעת דעתו שמחוייבת מתוקף תפקידו כמנהיג רוחני בעם ישראל”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה לדברים הקשים של יאיר לפיד כנגד הראשל”צ: “אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים. כל מילה הנאמרת על ידי הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל”צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם”.

גם ח״כ משה אבוטבול גינה את המתקפות על הגר”י יוסף: “הרב יוסף נגע בבטן הרגישה של ישראל ביתנו ואמר שמעניין שהעלייה של גויים אלו משרתת דווקא את אביגדור ליברמן. איווט ליברמן שנפגע – ויש לו על מה – פער את פיו כבקי ורגיל על הרב הראשי לישראל בתוספת דמעות תנין, כמסכן שממש מעורר רחמים”.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן התייצב גם הוא לצד הראשל”צ:

“האיש האחרון שיכול לדבר ולהטיף לאחרים על הסתה הוא אביגדור ליברמן. האדם שמאז זיהה את ההסתה והשנאה כמנוע לגריפת קולות, אינו מפסיק ללבות אש בין האוכלוסיות, לשסע בין המגזרים ופועל בזדון ובחוסר אחריות ציבורית, על מנת לפלג ולפגוע במרקם העדין שבין הציבורים השונים בישראל.

ליברמן ושותפיו לסיעה, כגון אלכס קושניר ודומיו, התירו את דמם של הציבור החרדי והפכוהו לשק חבטות לאומי, בשקרים ובדותות, בבורות ובהכפשות שווא, יום יום, ללא טיפת בושה או אחריות.

מול דמעות התנין של ליברמן ואנשיו על הסתה ושנאה כלפיהם כביכול, יש לומר טלו קורה מבין עיניכם. אלו אנשי ריב ומדון שבגללם קבוצות מיעוט כמו הציבור החרדי ונציגיו, מתמודדים עם מתקפות שנאה והסתה שלא יתוארו ושאינן מתקבלים על הדעת בחברה מתוקנת.

אנו מחזקים את ידי הרב הראשי לישראל הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, נוכח המתקפות הפוליטיות נגדו”.

ממרכז ליב”ה נמסר בתגובה למתקפות: “הפרצה ההיסטורית והמעוותת בחוק השבות היא זו שמאפשרת להכניס לארץ אלפי גויים בשנה וגורמת לבעיות רבות בגיורים ובשאר ענייני היהדות במדינה.

“לא יאמן שכאשר הראשון לציון, שכבר שנים מוסר את נפשו ויושב על מדוכת הגיורים, בהמשך לאביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל שמסר נפשו על כך, מביע את עמדתו התורנית וההלכתית ביחס לאותה העלאה סיטונאית של גויים, קמים כל המתחסדים כנגדו ועוד מעוותים את דבריו כאילו דיבר על כל העולים מחבר העמים, כולל אלו היהודים.

“הויכוח הוא על מדינה יהודית – כן או לא. בהמשך לדברי הרב יוסף, אנחנו קוראים לכל נבחרי הציבור – את חוק השבות צריך לתקן ולאפשר רק העלאה של יהודים למדינה היהודית. ויפה שעה אחת קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פתאום ביבי התעורר
    07/01/2020 17:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איפה הוא היה בהסתה נגד החרדים