כך שוחררה גופת עולה גלמוד שנפטר לפני כחמישה ימים לקבורה

יהודי גלמוד שעלה מבלרוסיה לפני 17 שנה והשתכן בחניה ליד ישיבה בפתח תקווה, נמצא בסוף שבוע האחרון ללא הכרה, במצב של היפוטרמיה - ונפטר • כל הניסיונות לאתר קרובי משפחה שיוכלו לזהות ולדאוג לקבורה - לא צלחו • איך זה נגמר?
חיים טוויל
ה' טבת התש"פ / 02.01.2020 00:31

הערב (רביעי), לאחר מאמצים רבים של מתנדבי זק״א, הובא למנוחות בבית העלמין ירקון יהודי גלמוד, בשנות השישים לחייו, שנפטר לפני כחמישה ימים.

תושבי פתח תקווה נדהמו לשמוע ביום חמישי האחרון על לכתו של האיש שהתגורר מזה כ-17 שנה בחניה שליד ישיבת ידידה, ברחוב הרצל בעיר.

הסיפור התחיל בשנת 2002: יהודי בודד עלה מבלרוסיה לישראל בגפו, ללא משפחה או חברים. הוא מצא פיסת אדמה בחניה של ישיבת ידידיה, ברחוב הרצל בפתח תקווה שם השתכן (המקום אינו שייך לישיבה) במשך שנים. משפחות טובות ואברכי הכולל ריחמו עליו ודאגו לו למזון ובגדים. ככה שרד מעל 17 שנים.

בסוף שבוע האחרון נמצא היהודי ללא הכרה, במצב של היפוטרמיה, כאשר ככל הנראה גל הקור האחרון הקפיא אותו למוות. צוותי הצלה שהוזעקו ביצעו פעולות החייאה ממושכות, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

גופתו פונתה למכון אבו כביר, לבקשת המשטרה, כדי לאתר קרובי משפחה שיוכלו לזהות ולדאוג לקבורה. על פי הנוהל של המשטרה, חובה לנסות למצוא קרובי משפחה בארץ או בחו”ל.

לאחר מאמצים מרובים של תחנת משטרת פתח תקווה, לא נמצאו קרובי משפחה, דבר אשר הקשה על הליך הזהוי ושחרור הגופה לקבורה.

עם קבלת הדיווח במוקד זק״א על קשיים באיתור קרובי משפחה, החלו המתנדבים בסיוע המחלקה המשפטית של זק״א לפעול על מנת לסייע בזירוז השחרור.

בסופו של תהליך, קצין המשטרה החליט כי שני אברכים מישיבת ידידיה שהיו בקשר טוב עם המנוח, יפנו למכון לרפואה משפטית כדי לזהות את הגופה – ואז היא תשוחרר לקבורה.

הערב, לאחר חמישה ימים, התאספו קבוצת אברכים, תושבים, מכרים ומתנדבי זק״א והצלה פתח תקווה, וליוו למנוחת עולמים את המנוח הגלמוד – וחלקו לו כבוד האחרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות