מושל ניו יורק בבית האדמו”ר: מדובר באירוע טרור • צפו בסלון מלא הדם

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, הגיע היום לביקור בבית האדמו"ר מקאסאן פערשאיי במונסי - בו התרחש הפיגוע: "מדובר בטרור, בואו נקרא לדבר בשמו. מדובר בסרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית" • שלושת בניו של האדמו"ר - חיים, מאיר ושלמה רוטנברג בין הפצועים
נתן פרל
א' טבת התש"פ / 29.12.2019 17:54

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, הגיע היום (ראשון) לביקור בבית האדמו”ר מקאסאן פערשאיי במונסי, בו התרחש אמש פיגוע הטרור במהלך מסיבת חנוכה.

הפצועים בפיגוע הם יחיאל מיכל נחמן בן עלקא לאה – אינדורסקי, שלמה בן וויטא רוטנברג, נפתלי צבי בן גילה ווייס, והרב יוסף ניימן המאושפז במצב קריטי.

“מדובר בטרור, בואו נקרא לדבר בשמו”, אמר המושל קואומו במהלך הביקור. “מדובר בסרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית. חוסר הסובלנות, הבורות ושבירת החוק על בסיס דת ואמונות. מדובר באמריקנים הפועלים בטרור נגד אמריקנים אחרים”.

המושל קואמו הוסיף כי זהו האירוע ה-13 על רקע אנטישמי במדינה בעת האחרונה, והזהיר: “נעשה הכול כדי שדברים אלו לא יחזרו על עצמם ואם יתרחשו שוב הם יפגשו את ידו העוצמתית של החוק”.

המושל הבטיח כי השמירה על מוסדות יהודים תהודק.

 

מפקד משטרת ניו יורק הודיע כי נגד החשוד – תומס גרפטון בן ה-37- בפיגוע בבית הרב במונסי עומדים חמישה אישומים של ניסיון רצח וסעיף אישום של פריצה.

באירוע הקשה נפצעו חמישה מהמשתתפים, שניים מהם באורח קשה. כוחות הצלה שהוזעקו לזירה טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים.

על פי הדיווחים, התוקף שלף מ’צטה, דקר את הקרבנות ואז נמלט מהמקום ברכב.

לוחיות הרישוי שלו זוהו והמשטרה פתחה במרדף אחריו שבסופו הוא נתפס באזור הארלם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות