האימה במונסי: “מקרי אנטישמיות נוראיים” • הפוליטיקאים מזועזעים

הגר"ד לאו: "התשובה שלנו ביום קשה זה היא שכל אחד יקבל על עצמו חיזוק קטן לרפואת הפצועים" • ליצמן: "מזעזע לראות שוב ושוב שאנשים תמימים חפים מפשע נפגעים ונרדפים רק בשל היותם יהודים" • לפיד: "האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו"
נתן פרל
א' טבת התש"פ / 29.12.2019 11:06

הרב הראשי לישראל, הגר״ד לאו, אמר הבוקר (ראשון) בעקבות הפיגוע האנטישמי בבית האדמו״ר מקאסאן במונסי הלילה.

״כואב הבוקר יחד עם יהודי מונסי לאחר הפיגוע הקשה הלילה. ימים אלו של חנוכה עומדים בסימן ניצחון האור על החושך וניצחון הקדושה על הטומאה. כפי שאנו עדים בימים האחרונים ישנם עדיין בני חושך אשר חושבים שיוכלו לנו באמצעות פגיעה אכזרית ביהודים בבתי כנסת.

“התשובה שלנו ביום קשה זה היא שכל אחד יקבל על עצמו חיזוק קטן לרפואת הפצועים ולמען עם ישראל”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: “המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים”.

ריבלין הוסיף: “האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו”.

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: “הזדעזעתי לשמוע על הפיגוע האנטישמי בעיצומה של מסיבת חנוכה בניו יורק – אירוע חמור ביותר שדורש טיפול שורש מצד הרשויות האמריקאיות. לבי עם הפצועים, משפחותיהם והקהילה. אני בטוח שהממשל האמריקאי יפעל בנחרצות נגד הדוקר השפל ונגד כל פושע שמרים ידו נגד יהודי”.

 

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: “הפיגוע הקשה שקרה במונסי שבניו יורק בעיצומו של מעמד הדלקת נרות חנוכה, גורם לתדהמה בעולם היהודי. זה מצטרף לשורת מקרי אנטישמיות נוראיים באחרונה בארה”ב ובעולם. מזעזע לראות שוב ושוב שאנשים תמימים חפים מפשע נפגעים ונרדפים רק בשל היותם יהודים.

“זהו מצב נוראי שמנהיגי המדינות והרשויות בארה”ב ובכל העולם נדרשים לשים לו סוף ולגדוע את הנגע הממאיר. אנו מתפללים לרפואת הפצועים ומחזקים את ידי הקהילה במונסי ומשפחותיהם”.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: “הזדעזעתי לשמוע הבוקר על ההתקפה האנטישמית בבית רב בניו יורק, בעת הדלקת נרות חנוכה. האנטישמיות מרימה ראש בארה״ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם ועלינו להשמיע קול חזק ולהיאבק נגדה בעזרת מנהיגי המדינות. איחולי החלמה לפצועים וחיבוק גדול לקהילה היהודית בניו יורק”.

ח”כ יאיר לפיד: “שולח איחולי החלמה לפצועי ארוע הדקירה במונסי שבארה״ב. האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו. גם בקהילה במונסי ידליקו היום נר אחרון של חנוכה ויתפללו לבשורות טובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות