“נכנס והתחיל לדקור. זרקתי עליו שולחן”: השמש מספר

אדם חמוש במצ'טה תקף מתפללים בעת מסיבת חנוכה בבית האדמו"ר מקאסאן במונסי - ופצע 5 מהם: שניים במצב קשה • "הרב סיים להדליק נרות, ואז נכנס החשוד - ופשוט התחיל לדקור" • שמש בית הכנסת שהתעמת עם המפגע באירוע - סיפר על הדרמה שהתחוללה בזירה
נתן פרל
א' טבת התש"פ / 29.12.2019 10:31

יוסף אליהו גליק, שמש בית הכנסת במונסי שבניו יורק, שהתעמת עם המפגע באירוע הדקירה שאירע במוצאי שבת, שחזר הבוקר בריאיון לרשת ב את הדרמה שהתחוללה בזירה.

הפיגוע הקשה התרחש סמוך לשעה 10  בלילה – באירוע מסיבת חנוכה בבית האדמו”ר מקאסאן-פעראשיי במונסי, כאשר אדם חמוש במצ’טה תקף מתפללים שהיו במקום ופצע חמישה מהם. מצבם של שניים מהפצועים מוגדר קשה.

בין הפצועים – הרב יוסל ניימן, שנדקר שש פעמים ומצבו קריטי: שמו לתפילה – יוסף בן פרל.

פצועים נוספים: נפתלי צבי בן גילה, שלמה בן ויטל, חיים בן ויטל.

התוקף נמלט במכונית, ואותר זמן קצר לאחר מכן.

 

הרב משה קליין, תושב מונסי, סיפר לערוץ 7:  “יש שמועות שהתוקף לא פעל לבד ולכן האנשים כאן חוששים שבאזור מסתובב עוד טרוריסט כזה שעלול לפעול בכל רגע”.

קליין סיכם את הפרטים הידועים לגבי הפיגוע: “אנחנו יודעים שאדם אפרו אמריקני הגיע עם רכב וניסה להתפרץ לבית של הרב ותקף ודקר כמה אנשים – ארבעה מהם נפצעו, אחד מהם במצב קריטי. מי שהיו בבית ובבית הכנסת הסמוך הסתגרו עד יעבור זעם.

“הדוקר נמלט לכיוון גשר ג’ורג’ וושינגטון והמשטרה הצליחה לתפוס אותו באזור הארלם”.

 

שמש בית הכנסת, יוסף אליהו, סיפר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתוכנית ‘קלמן-ליברמן’: “אדם נכנס לבית של הרב, מיד אחרי טקס הדלקת הנרות”, סיפר אליהו. “הוא נכנס לחדר האוכל ששם היה טקס הדלקת הנרות והתחיל לדקור אנשים, לקחתי את הנכדים של הרב ויצאתי איתם החוצה” .

אליהו הוסיף: “הדוקר היה מכוסה, רק העיניים והמצח שלו היו גלויים. הוא היה גבוה ונראה כמו אדם שחור. זרקתי עליו שולחן גדול ואז הוא אמר לי: ‘תיזהר, אני אתפוס אותך'”.

 

אליהו תיאר: “דחפתי את כולם החוצה, התחלתי לצעוק ורצתי לבית הכנסת”.

לדבריו, הדוקר התחיל ללכת לכיוון בית הכנסת הסמוך, אך כשהבין שדלתות הכניסה נעולות – ברח מהמקום.

האדמו”ר מקאסאן-פעראשיי המשיך בבית המדרש הסמוך את סעודת מלווה מלכה ונשא דברי חיזוק לרפואת הפצועים והורה לציבור לשיר ׳חסדי השם׳ על הנס -כשרבים ניצלו, לאחר שנמנע אסון קשה עוד יותר.

וידאו: CBS New York
וידאו: Watchtower

הלילה הורה מושל מדינת ניו יורק אנדרו קוומו למחלקה לפשעי שנאה לחקור את אירוע הדקירה: “לא נסבול אנטישמיות ונמצה את הדין עם התוקף לפי החוק. ניו יורק עומדת עם הקהילה היהודית”.

העסקן החב”די בקראון הייטס יענקי ברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר התקרית: “דם יהודי זורם ברחובות ניו יורק! אנו המומים ומבוהלים. אנשים מתקשרים ומספרים שהם פוחדים לעזוב את בתיהם. אנחנו לא רוצים ציוצים או מסיבות עיתונאים. מספיק זה מספיק!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות