הגר”מ צדקה: “מחזיקי האייפון, זה תרבות יוון. זה כאילו אוכל חזיר”

ראש ישיבת פורת יוסף התבטא בחריפות נגד מחזיקי הסמארטפונים וטען כי מדובר ב"תרבות יוונית" - המחלחלת ומנסה לאיים על קיומנו באורח חיים חרדי • "הפתרון היחיד לכך הוא שקיעות בתורה, ללא כל התרבויות הנוראות האלה"
יוסף גרינבוים • צילום: יעקב כהן
כ"ח כסלו התש"פ / 26.12.2019 18:05

במהלך מסיבת חנוכה בתלמוד תורה ‘משכן יצחק’ בשכונת ארזי הבירה בירושלים, התבטא ראש ישיבת פורת יוסף הגר”מ  צדקה נגד מחזיקי הסמארטפונים – וטען כי מדובר “בתרבות יוונית”, המחלחלת ומנסה לאיים על קיומנו באורח חיים חרדי.

“היוונים גזרו להשכיחם תורתך, איך שייך להשכיח תורה. אם הם למדו איך ישכיחו מה שלמדו? אלא הם באו והחדירו את התרבות היוונית, תרבות החיצונית, כדור רגל, סרטים, אייפונים, זה גורם להשכיח גם את התורה שלמדו, והפתרון היחיד לכך הוא שקיעות בתורה, ללא כל התרבויות הנוראות האלה. רק ככה אפשר להעמיד תורה”.

הוא הוסיף:  “מחזיק אייפון זה כאילו אוכל חזיר, אשריכם שאתם רחוקים מכל הדברים האלה, תשמרו על הילדים שיתרחקו מחברים רעים”, אמר חהורי התלמידים.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, השתתף במעמד וסיפר על הקמת תלמודי התורה על ידי רשת החינוך. “לפני שלושים שנה הציבור הספרדי היה בלא כלום, התלמוד תורה הראשון שנכנס לרשת היה משכן יצחק בראשותו של הרב שאול אדרי והנהלה החדשה הרב יהודה בר שלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות