נתניהו: פוטין אמר לי שאלמלא הקשר בינינו, היינו כבר בהתנגשות

ראש הממשלה על הקרב הצפוי מול כחול לבן: "אם אנשים יבואו לבחור, יהיה לימין רוב מוחץ. יותר מ-3 מנדטים של ליכודניקים שנשארו בבית - היום הם יודעים שצדקתי כשאמרתי שכחול לבן יילכו עם טיבי ועודה ולא האמינו לי" • "הבעת אמון מסיבית של חברי הליכוד בי תיתן לנו מקפצה אדירה"
חרדים 10
כ"ז כסלו התש"פ / 25.12.2019 19:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר הערב (רביעי), בראיון לגלי צה”ל מדוע התנגד לקיום פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת.

“יש גבול לכמה התנועה יכולה לעסוק בעצמה. אנחנו התנועה הדמוקרטית היחידה האמיתית במדינה, האחרים שאומרים שהם דמוקרטים יש אצלם מפלגות דיקטטוריות. אצלנו החברים בוחרים ואני בטוח שהם ייתנו גיבוי ענק ואני צריך לקבל אותו בקלפי”.

הוא נשאל אם ינצל את הזמן שנותר לו במסגרת החוק כדי לבקש חסינות מהכנסת –  וענה: “אני מבטל את השאלה. אתה יודע מה אפשר לעשות בכמה ימים? תזמין אותי בעוד עשרה ימים ואתן לך תשובה. מוכרחים להשאיר קצת מתח, אי אפשר שהכול יהיה בהיר מהרגע הראשון. הסיפור יתבהר מהר מאוד”.

נתניהו גם הגיב לתרחיש לפיו בג”ץ ימנע ממנו מלהרכיב את הממשלה הבאה: “מי שיקבע מי ינהיג את ממשלת ישראל זה עם ישראל. מי שיחליט מי ינהיג את הליכוד זה רק חברי הליכוד, אני מבקש את אמונם מחר. זה תיאורטי מאוד ואני מקווה שבג”ץ לא יעשה את זה. כפי ששמעתי ממשפטנים גדולים שאינם תומכי ליכוד, בלשון המעטה, זה החוק והוא חד משמעי”.

על הקרב הצפוי מול כחול לבן בבחירות 2020 – אמר: “אם אנשים יבואו לבחור, יהיה לימין רוב מוחץ. לא חושב שנאבד מנדטים במפלגות המחנה, בפעמים הקודמות איבדנו 3 מנדטים. חוץ מזה יש יותר מ-3 מנדטים של ליכודניקים שנשארו בבית – היום הם יודעים שצדקתי כשאמרתי שכחול לבן יילכו עם טיבי ועודה ולא האמינו לי”.

לדבריו, “ההתעוררות הכבירה בשטח אומרת שאנחנו הולכים לנצח בגדול – אני ארכיב ממשלת ימין עם הגוש הזה שנותר נאמן לי, כי אני מייצג את המדיניות הזו בכל העוצמה”.

ראש הממשלה התייחס גם לשאלה מדוע הבטיח לספח את בקעת הירדן אך אינו עושה זאת בפועל. “אני רוצה להביא להכרה אמריקנית על כל היישובים ביהודה ושומרון. לא רק על גושי ההתיישבות אלא על כל היישובים. יש בעיה משפטית לעשות זאת בממשלת מעבר”.

על מצבה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה אמר נתניהו: “כל פסק הדין הזה הוא אבסורדי ואין לו מקום. אני מדבר על זה עם פוטין בכל דרך. פסק הדין נגדה הוא אבסורדי, אני מקווה שפוטין ישתמש בסמכות החנינה שלו, ביקשתי את זה ממנו פעמים רבות. אני מחויב להביא אותה – ואני אביא אותה, ולא אחרי שבע וחצי שנים”.

נתניהו גם דיבר על הקשר ההדוק בינו ובין הנשיא הרוסי: “הקשר שלי עם מנהיגי העולם בא לידי ביטוי מהפרט אל הכלל, כולל פעולות במדינות זרות. כפי שפוטין אמר לי: ‘אלמלא אתה, יכול להיות שהיינו כבר במלחמה, בהתנגשות צבאית’. היינו כבר שש פעמים קרובים להתנגשות”.

על הקרב הצפוי מול גדעון סער מחר אמר: “אני רוצה שכולם יבואו להצביע עבורי כהבעת אמון על איך שהובלתי את המדינה הזו ואני מתכוון עוד להוביל אותו. מחר כשיש סופה של גשמים, אני רוצה סופה של פתקים. הבעת אמון מסיבית של חברי הליכוד בי תיתן לנו מקפצה אדירה לניצחון שאני מתכוון להביא בתחילת מרץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות