“מכות אגרוף לאף ולראש” • אישום: שוטר אכזר תקף חייל אזוק בתחנה

מח"ש מעמידה לדין שוטר שתקף באלימות קשה חייל צה"ל שהיה אזוק ברגליו ובידיו בתחנת המשטרה • לאחר האירוע כתב השוטר דו"ח פעולה כוזב לפיו נאלץ לחבוט בחייל כדי להשתחרר מאחיזתו
חיים טוויל
כ"ז כסלו התש"פ / 25.12.2019 15:25

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט-  נגד שוטר שתקף באלימות קשה חייל צה”ל בתחנת משטרה בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ב-02.05.19 ברחוב דוד ילין בירושלים, נהג הנאשם, במסגרת תפקידו, באופנוע משטרתי והורה לחייל לעצור בצד הדרך.

לאחר דין ודברים בין השוטר והחייל, ובעקבות חשד שהתעורר אצל השוטר כי לוחית הזיהוי של האופנוע מזויפת, החליט השוטר לעצור את החייל ואזק אותו בידיו.

החייל הובל, באמצעות ניידת משטרתית – בליווי שוטרים לאגף התנועה של משטרת ישראל ב’מרכז כלל’ בירושלים.

יצוין כי החייל לא התנגד למעצרו, ועלה לניידת שהסיעה אותו לתחנת משטרת התנועה.

בעת שהחייל המתין בתחנת המשטרה, בעודו אזוק בידיו, הגיע השוטר למקום והורה לאזוק את החייל גם ברגליו.

בשלב מסוים, נתבקש החייל על ידי שוטר נוסף למסור את הטלפון הסלולרי שהיה בידו, אך סירב והתנגד לכך. לאחר שהשוטר לקח בכוח את הטלפון, יצא השוטר ממשרדו, ניגש לחייל, אחז בו, משך אותו בחוזקה והושיבו בכוח.

בשלב זה ביקש החייל מהשוטר לעדכן את המפקדת שלו כי הוא עצור, אך הלה הפטיר לעברו: “אנחנו נטפל בך”.

לאחר 5 דקות ביקש החייל שוב מהשוטר לעדכן את הצבא. בשלב זה, בזמן שהחייל יושב ולא עושה דבר, נכנס השוטר לחדר סמוך למקום בו ישב החייל, כיבה את מצלמת החזה שלו, ואז ניגש אל החייל והחל להלום בו, ללא כל הצדקה, באמצעות מכות אגרוף לאפו, לראשו ולאוזנו, כל זאת בעת שהחייל אזוק ברגליו ובידיו.

בשלב זה, אחז שוטר בשוטר המכה וניסה להרחיקו מהחייל. החייל קם ממקומו והשוטר שוב אחז בו בחוזקה, דחף אותו והושיבו בכוח.

לאחר האירוע כתב השוטר דו”ח פעולה כוזב לפיו נאלץ לחבוט בחייל כדי להשתחרר מאחיזתו, שלדבריו צבט אותו בחוזקה בחזה והכאיב לו.

כתוצאה ממעשיו של השוטר נגרמו לחייל שבר באף ופגיעות נוספות.

לאחר המכות הקשות אותן ספג, ביקש החייל כי יזמינו עבורו אמבולנס. השוטר, שככל הנראה נבהל מתוצאות מעשיו, הודיע לחייל כי הוא משוחרר לביתו, אך עם זאת סירב לבקשת החייל להזמין אמבולנס. החייל דרש בשנית שיוזמן עבורו אמבולנס, אך בקשתו שוב העלתה חרס, כאשר הוא מדמם ללא כל סיוע על הרצפה.

שלושה שוטרים נוספים שעמדו מן הצד, הביטו במחזה ולא עשו מאומה כדי לעצור בעד השוטר האלים – עניינם הועבר לבחינת מחלקת משמעת במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה למשטרת התנועה
    25/12/2019 18:22
    אלי צור
  1. שוטר כזה מהווה בושה למשטרה, יש לפטרו ולהעמידו לדין.
    והחייל, כדאי שיגיש תביעה אזרחית נגד השוטר.
    לפחות שיכאב לו בכיס.