למה ביקש הרב שטינמן זצ”ל ברכה מצעיר שתיכנן להתחתן עם גויה?

"האם באת אלי לקבל ממני ברכה? אתה צריך לתת לי ולאביך ברכה!" • סיפור נפלא של נער ממשפחה חרדית שנטש את הדת וחזר בתשובה בזכות דרשה ששמע אודות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל
חרדים 10
כ"ח כסלו התש"פ / 25.12.2019 23:53

זהו סיפורו של נער ממשפחה חרדית, שנטש את הדת לחלוטין וחזר בתשובה, בזכות דרשה ששמע על מרן הגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

הסיפור מתחיל לפני שנה בדיוק.

תלמוד התורה הגדול ביותר בלייקווד, המונה כאלף תלמידים, הזמין לדינר השנתי נואם-אורח – הרב מיכאל סורוצקין, הידוע בשיעוריו המרתקים ובדרשותיו הסוחפות ברחבי תבל.

הדינר נערך בשבוע של יום הזיכרון הראשון של מרן הגראי”ל זצ”ל.

הרב סורוצקין סיפר בדרשתו סיפור מדהים אודות נער ממשפחה חרדית – בן של מגיד שיעור ומורה באחד הסמינרים מבני ברק, שנטש את הדת לחלוטין, עבר להתגורר בתל אביב – בה פגש גויה מאירופה, ולאחר כשלוש שנים החליטו בני הזוג להינשא בנישואין אזרחיים בקפריסין.

בן דוד רחוק, ששמר על קשר עם הנער בכל תקופת החילוניות, הציע שיפגוש את הוריו טרם חתונתו. הנער הסכים בתנאי שיקבלו אותו ואת הגויה יחדיו לשבת בבני ברק “בלי תנאים מוקדמים” ו”ללא כפייה דתית”, ובלי ניסיונות שכנוע לנטוש את הגויה.

בצר להם, ולאור עצה שקבלו, ההורים הסכימו ל’עיסקה’.

בני הזוג הגיעו ובליל שבת ישבו יחדיו על המרפסת ועישנו, כאשר האב ובניו הלכו להתפלל.

בשבת בבוקר, כאשר שב האב מן התפילה, הוא הציע לבן להתלוות אליו לביקור השבועי שלו אצל הגראי”ל זצ”ל. הבן השיב כי למרות שהוא לא מאמין בשום רב – אל ר’ אהרן לייב זצ”ל הוא מוכן להיכנס. הסיבה נעוצה בעובדה שחקוקה בזיכרונו מימי ילדותו בחיידר, כאשר כתתו נכנסה להיבחן על מסכת סוכה אצל הגראי”ל. כמובן שכל הילדים היו מוכנים היטב, והוא – שכבר באותה עת החל להתדרדר, לא ידע מה להשיב.

ר’ אהרן לייב זצ”ל ניסה לשאול אותו שלוש שאלות מאד קלות – אבל הילד לא ידע מה להשיב.

כאשר ילדי הכיתה נפרדו – קיבל כל ילד ממתק מהגראי”ל זצ”ל. כשהיגיע תורו, ביקש ר’ אהרן לייב מהמלמד שיישאר עם הילד, לאחר שכל הילדים עוזבים.

כאשר היו שלושתם לבד בחדר נטל ר’ אהרן לייב זצ”ל שלושה ממתקים ונתן לילד. “אצלנו מקבלים פרס על ההשתדלות – לא על התוצאה”, הפטיר. “ניסית מאד יפה שלש פעמים – מגיע לך שלושה ממתקים”…

“לעולם לא אשכח זאת. אני מוכן לבא אתך לר’ אהרן לייב”, אמר הבן לאביו.

הוא חבש כיפה על שערו הארוך והלך עם אביו, מלובש ברישול, לביתו של הגראי”ל זצ”ל. האבא נכנס וסיפר לר’ אהרן לייב זצ”ל, בדמעות שליש, על בנו שעומד להינשא לגויה.

ר; אהרן לייב זצ”ל הישיר מבטו אל הבן ושאל אותו: “מה חפצך”?

הבן השיב שהוא פגש את הגויה הזאת, ושהיא בעלת מידות ותהיה אשה למופת. “אני מבקש את ברכתו של הרב – שהשידוך יצליח”, אמר.

ר’ אהרן לייב שאל: “כמה שנים אתה מכיר אותה?”

“כשלש שנים”.

המשיך הגראי”ל: “האם אי פעם קמת בבקר והיו לך הרהורי חרטה על זה שאתה הולך להינשא לבחורה שאינה יהודית?”

“כן”, השיב. “זה קרה לי כשלש פעמים בשלשת השנים האחרונות, אבל הרהור זה עבר לי תוך כמה שניות – אני סמוך ובטוח שאהיה מאושר עמה כל ימי חיי”.

הרים ר’ אהרן לייב את מבטו כלפי הבן ואמר: “בן יקר, האם באת אלי לקבל ממני ברכה? אתה צריך לתת לי ולאביך ברכה! שלוש פעמים הרהרת בתשובה על הקשר? אתה יודע איזה זכות עצומה יש לך? אתה נמצא במדרגה הרבה יותר גבוהה מאביך וממני! במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד. ולא פעם, ולא פעמיים הרהרת בתשובה – אלא שלש פעמים! איזה זכות נפלאה! אנא תן לנו ברכה”.

הבן השתומם ויצא נסער מהבית, כשחש שכל חומת האיבה בינו לבין אביו התפוגגה בן רגע.

סוף הסיפור הוא, שמיד לאחר השבת הקשר בין בני הזוג נותק. הבן פנה לבן דודו בבקשה להיכנס לאחד מהמוסדות ה”יותר פתוחים” – התקבל למכון מאיר ולאחר מספר שנים נישא לבת ישראל כשירה, הקים בית לתפארת כאשר הוא מתעסק בחינוך באחד הישובים ביהודה ושומרון.

סיפור זה סופר בדינר על ידיהרב סורוצקין בלהט ובהתרגשות, כאשר הוא עושה רושם בל יימחה על מאות השומעים.

הדרשה הובאה באתר החרדי הפופולרי THE LAKEWOOD SCOOP וצבר עשרות אלפי צפיות בכל רחבי תבל.

התגובות לסיפור הנפלא ולדרשה המרתקת הופיעו באתרים שונים, כאשר הורים רבים לילדים שעזבו את הדת, פורקים את רגשותיהם ולומדים רבות מהנהגתו המיוחדת של מרן ראש הישיבה זצ”ל.

השבוע הופיע באותו אתר כתבה ובה מכתב של מחנך בבית ספר חרדי באחד הפרברים.

מחנך זה עוסק בתפקידו כעשרים וחמש שנה. המחנך מספר כי אחד מתלמידיו – בן למשפחה חרדית מבוססת – החל לנטוש את הדת. לאחר שעזב את בית הספר החרדי, מצא את עצמו מהר מאד ללא כל סממן יהודי – ברחוב, אך עדיין שמר על קשר מידי כמה חודשים, בביקור חפוז אצל אותו מחנך, שהסביר לו פנים.

“בשנה שעברה – יום לאחר הדינר, ולאחר שהקליפ של דרשתו הנפלאה והסוחפת של הרב סורוצקין פורסם באתר, הופיע הנער בחופשת ראש השנה האזרחית לביקור, בדיוק באותו זמן בו צפיתי בסרטון” – מספר המחנך. “הוא ישב לצדי והקשיב בקשב רב לדברים, וביקש ממני לראות שוב ושוב את הסרטון. הסרטון עשה עליו רושם עז והוא ביקש לבוא ולהתארח בביתי בשבת הקרובה, ומאז לעתים יותר ויותר תכופות בשבתות. לאחר כמה חודשים, חזר לשמור שבת ולהניח תפילין, והיום הוא שומר תורה ומצוות וקובע עתים לתורה מידי יום ביומו”.

“עלינו לדעת”, מדגיש המחנך, “שעם גישה חינוכית נכונה, בוגרת ומלטפת נוכל לסלול מסילות את ליבותם של אותם בני הנוער הנוטשים את הדת. ר’ אהרון לייב זצ”ל בחכמתו ובצדקותו, בהנהגתו האצילית, כבש את אותם שכבר ‘עברו את הגבול’ והצליח להשיבם הביתה – בדרכי נועם. אנו מתפללים שיהיה מליץ יושר בעבור כל הדור”.

• הסיפור פורסם באתר החרדי THE LAKEWOOD SCOOP

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מענין שסיפור ממש דומה קרה לפני שנים עם הרבי מילובביץ
    26/12/2019 03:52
    בנימין
  1. מדהים
    26/12/2019 05:54
    ענת
  2. הרב שטיינמן היה ענק רוח. הסיפור יוצא מן הכלל. הלואי ונלמד מחכמתו ואצילותו.

  3. הקישורית לסרטון
    26/12/2019 09:06
    דוד
  4. קישורית
    26/12/2019 14:38
    חנה
  5. הנה הקישורית לקליפ
    https://vimeo.com/308814949

    • חדוה   27/12/2019 10:11

      נכנסתי ללינק שנשלח וצפיתי בהרצאה של המרצה אורח. מימי לא שמעתי כזו הרצאה מהממת. הנואם ניחן בכושר רטורי יוצא מן הכלל. הוא השאיר אותי נפעמת עם רצון לטעם של עוד….
      מומלץ ביותר- אפילו לאלו שמינים אנגלית בסיסית.

  6. יש לכם לינק לדרשה?
    27/12/2019 00:52
    Dave
  7. מאד מעוניין לראות את הקליפ. תוכלו לשלוח קישורית? תודה