שקד: הדתות לא צריך להיות רשום בטאבו על ש”ס. מדוע רק חרדים?

יו"ר הימין החדש הזהירה מהתערבות בג''ץ בשאלה האם נתניהו יכול להרכיב ממשלה: "אני לא חושבת שהמשחק מכור, בית המשפט לא יתערב בסוגיה הזו" • "אין סיבה שבשנים האחרונות הרבנים הראשיים הם אך ורק מהמגזר החרדי. הגיע הזמן לרב ראשי מהציונות הדתית"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התש"פ / 25.12.2019 12:10

יו”ר הימין החדש, ח”כ איילת שקד, העניקה הבוקר (רביעי) ראיון לרזי ברקאי בגלי צה”ל – והתייחסה לשותפות עם בנט, הניסיון של בג”ץ להתערב האם נתניהו יכול להרכיב ממשלה ועל הדרישה לקבל את תיק הדתות.

בהתייחסה להתערבות בג”צ ביכולת של נתניהו להרכיב ממשלה – אמרה שקד: “הנשיאה חיות ושופטי בג”צ לא יזרקו את הכדור לנשיא המדינה, כי הכדור נמצא בידי נשיא המדינה”, אמרה שקד. “לפי חוק יסוד נשיא המדינה, שיקול הדעת בעניין מתן המנדט להרכבת הממשלה הוא אך ורק בידי נשיא המדינה”.

היא הוסיפה: “אני לא חושבת שהמשחק מכור, בית המשפט לא יתערב בסוגיה הזו, בוודאי לא בזמן שנתניהו עומד בפני בחירות והציבור יכריע. אם בית המשפט יתערב בנושא הזה, זו תהיה פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית” .

על הימין החדש אמרה: “אנו פונים לקהל הימני, הערכי, האידיאולוגי ומייצגים אלטרנטיבה לציבור המבקש מנהיגים ישרים שפועלים למען הציבור”.

על החלטת בית הדין בהאג:  “בית הדין בהאג פוליטי וצבוע ודווקא רודף אחרי הדמוקרטיות הכי חזקות. ההתערבות של בית הדין בהליכים מדיניים ופוליטיים והניסיון להפוך אותם למשפטיים, זו עוד דוגמא לאקטיביזים שיפוטי קיצוני שפושט בעולם. מערכת המשפט בישראל חזקה ומקצועית ולכן לבית הדין בהאג אין מה לחפש כאן”.

באשר לדרישה של תיק הדתות אמרה: “אנו נלחמנו ב-2015 עם ש”ס על משרד הדתות. אחרי שנתניהו נתן באופן מלא את תיק הדתות לש”ס, דרשנו את משרד המשפטים.

“התפיסה של הציונות הליברלית והמקרבת ליוותה אותנו מאז כניסתנו לפוליטיקה. הרצון שלי שתקום ממשלת ימין יחד עם החרדים, לא קשורה ברצון שלנו לקבל את תיק הדתות. תיק הדתות לא צריך להיות רשום בטאבו על ש”ס.

“יש הרבה רפורמות שניתן לעשות בעניין הכשרות כדי שהנושא יהיה יותר זול ויותר יעיל. אין סיבה שבשנים האחרונות הרבנים הראשיים הם אך ורק מהמגזר החרדי. הגיע הזמן לרב ראשי מהציונות הדתית. הציונות הדתית היא גשר לעולם החילוני והעולם החרדי”.

על החיבור של הבית היהודי לעוצמה:  “כנסת ישראל יודעת להכיל קצוות, גם מהשמאל וגם מהימין העמוק. חבר הכנסת עופר כסיף, מהרשימה המשותפת שהוא אוטואנטישמי וחותר נגד מדינת ישראל, הוא יותר גרוע לדעתי מכל אחד אחר”.

על השותפות עם בנט: “יש מעט מאוד שותפים בפוליטיקה הישראלית שיודעים לפרגן ולכבד אחד את השני, ברור שיש ביננו מחלוקות, אנחנו יודעים להתעלות מעליהן ולרוץ יחד בכל הכוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקד בנט ר"ת שב על זה אמרו חכמים שב ואל תעשה עדיף
    25/12/2019 13:52
    אברהם
  1. ועוד פעם לא יעברו