שופט ‘העליון’ נזף במשטרה: ערעור יועציו של נתניהו התקבל חלקית

השופט יוסף אלרון קבע כי התיק של יועצי נתניהו - יונתן אוריך ועופר גולן - יוחזר לבית משפט השלום בתל אביב: "אם יימצא שהמידע שעל בסיסו התבקשו הצווים הושג מחיפוש קודם שבוצע שלא כדין במכשיריהם - צווי החיפוש יבוטלו" • "הליכי חקירה בלתי תקינים עלולים להוביל בסופו של יום לחוסר אמון בחקירה"
חיים טוויל
כ"ז כסלו התש"פ / 25.12.2019 11:01

מכה למשטרה: בית המשפט העליון קיבל היום (רביעי), באופן חלקי – את הערעור של יועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן, על החיפוש בטלפונים הניידים שלהם.

השופט יוסף אלרון קבע, כי התיק יוחזר לבית משפט השלום בתל אביב. שם ייבחן אם צווי החיפוש המבוקשים נגד היועצים, מבוססים על מידע מחיפוש שבוצע שלא כדין במכשירי הטלפון הניידים שלהם.

לדברי אלרון, “ככל שיתברר כי המידע שהתגלה בחיפושים המוקדמים והלא חוקיים עמד בבסיס הבקשות למתן צווי החיפוש, יש לדחותן”.

השופט גם נזף במשטרה על החיפוש הלא חוקי שביצעה בלי לקבל אישור: “לא יעלה על הדעת שחוקרי משטרה יבצעו פעולות מנוגדות לדין. חוקרי המשטרה חרגו מהנהלים פעם אחר פעם ולא הבהירו כי באפשרות הנחקרים לסרב לבקשה לעיין בניידים מבלי שהדבר יעמוד לחובתם. הדבר מבסס חשש כי מדובר בדפוס פעולה חוזר, שיש בו כדי להחמיר את הפגם”.

השופט הוסיף: “אל למשטרה להניח כי כל פעולותיהם יזכרו להכשר מצד בתי המשפט. הליכי חקירה בלתי תקינים עלולים להוביל בסופו של יום לחוסר אמון בחקירה, הן מצד בתי המשפט והן מצד הציבור”.

יועצי ראש הממשלה ערערו לעליון על חדירה ולחיפוש בטלפונים הניידים שלהם, במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה בפרשה 4000, שלמה פילבר, בתקופת הבחירות לכנסת הקודמת.

דובר הליכוד יונתן אוריך הגיב: “ברוך השם. הפסיקה של השופט אלרון מהבוקר תשים סוף לחיפושים הבלתי חוקיים שמבצעת המשטרה. שינוי דרמטי בזכויות נחקרים במדינת ישראל. תודה לעורכי הדין שלי נועה מילשטיין ועמית חדד שהביאו הישג ענק ויתחילו להיערך כעת לדיון בבית משפט השלום. האמת והצדק ניצחו!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות