תביעה נגד ‘מכבי’: הרופא טיפל באם צעירה שלקתה בסרטן בתוספי מזון

חרף סימנים מעידים לסרטן באם צעירה, רשם לה רופא המשפחה תוספי מזון בלבד • כעבור כשנה וחצי התגלה בגופה סרטן קטלני • פרקליטיה: הותירה שני יתומים, אחת מהם קטינה
שייע קליין
כ"ד כסלו התש"פ / 22.12.2019 12:24

מותה של אם צעירה, בת 45, היה יכול להימנע אילו רופא המשפחה ב’מכבי’ היה פועל על פי הסטנדרטים המקובלים ברפואה. כך לפחות נטען בתביעה אותה הגישו לאחרונה עורכי הדין דוד פייל ודניאל פרקש ממשרד עורכי הדין פייל ושות’.

על פי התביעה, האישה התלוננה על גרד בלתי פוסק בידה, ובדיקות דם שנערכו לתובעת במסגרת מעקב טיפולי פוריות הצביעו על ירידה של המוגלובין וברזל.

לאחר גלוי הממצא, פנתה התובעת לרופא המשפחה שלה במספר הזדמנויות, חלקן קשורות לטיפולי הפוריות וחלקן לבעיות רקע כגון גרד.

חרף כך, רשם לה רופא המשפחה תוסף ברזל בלבד, ושלח אותה לבדיקות אלרגיה, תוך שהוא מחמיץ כל הזדמנות להתייחס למקור האנמיה.

רק כחצי שנה לאחר ביצוע הבדיקה שהצביעה על האנמיה, התייחס רופא המשפחה לעצם קיומה והחל טיפול בתוספות ברזל במתן פומי. כשמצבה לא השתפר, היא נשלחה לזריקות תוספת ברזל לוריד.

לדברי עורכי הדין פייל ופרקש, רק לאחר כשנה וחצי של טיפול לא רלבנטי, ולאחר שהתלוננה על כאבי בטן ויציאות חריגות, ובנוסף, רק לאחר שרמות ההמוגלובין והברזל בדמה צנחו – הפנה אותה הרופא לבית החולים רמב”ם, שם התגלה בגופה סרטן המעי הגס במצב סופני.

למרות מאמצי הרופאים, הכימותרפיה, ההקרנות והניתוחים הרבים אותם עברה המנוחה, היא הלכה לבסוף לעולמה.

ד”ר דוד אדלמן, מומחה לרפואה פנימית ולאונקולוגיה מ’פורום רופאים’, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קובע כי המנוחה סבלה משילוב תסמינים המחשידים לממאירות מעי גס, אך רופא המשפחה לא הפיק את המסקנות המתבקשות ולא המשיך בירור רפואי מתבקש עד גילוי הסרטן.

לדבריו, האנמיה ממנה סבלה המנוחה החלה לתת את אותותיה כשנה וחצי לפני גילוי הסרטן בפועל – ובפועל, ניתן היה לזהות את הסרטן כשנה קודם לזיהויו בפועל לכל המאוחר.

“אנמיה מחוסר ברזל, כפי שהיה במקרה הנדון, לעיתים הינו תסמין ראשון ואף יחיד של ממאירות במעי, ולכן נדרש בירור מעמיק של הסיבות לה, כולל בירור גסטרואנטרולוגי”, קובע ד”ר אדלמן.

לדבריו, ירידת המוגלובין משמעותית חדשה, המתחילה לראשונה בסוף שנות הפוריות כפי שקרה אצל המנוחה, אינה מהווה תמונה קלאסית של אנמיה מחוסר ברזל, אשר אופיינית לנשים צעירות עם תחילת המחזור.

“המנוחה הלכה לעולמה בדמי ימייה, לאחר סבל בל יתואר שנמשך חודשים ארוכים, תוך שהיא מותירה אחריה שני יתומים שאחד מהם היה קטין בעת מותה”, אומרים עוה”ד פייל ופרקש.

בימים אלה הגישו עוה”ד פייל ופרקש, תביעה, בשם ילדיה ועיזבונה של המנוחה נגד קופת חולים ‘מכבי’ בגין רשלנות רפואית.

בתביעה מבקשים עורכי הדין מבית המשפט להשית על ‘מכבי’ את הפיצוי המקסימלי שמקנה החוק – 2.5 מיליון שקלים.

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות