השר אוחנה על ההחלטה של בן ארי לפרוש: “אקדח הונח על השולחן”

שר המשפטים בתגובה על ביטול המינוי של אורלי בן-ארי גינזברג לממלא מקום פרקליט המדינה: "ברור שהיו לחצים כבדים. אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת" בראיון לחדשות 13: "הופתעתי מהחלטתה - היה ברור שיופעל לחץ"
חרדים 10
כ"ג כסלו התש"פ / 21.12.2019 19:08

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב הערב (מוצ”ש) על החלטת הפרקליטה אורלי בן ארי גינזברג לוותר על המינוי של מ”מ פרקליט המדינה, בעקבות התנגדות היועץ המשפטי וצו המניעה של בג”ץ.

בריאיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’  אמר השר אוחנה, כי יש לבדוק את התנהלותה של הפרקליטות והלחצים שהופעלו בפרשה. “ברור שהיו לחצים כבדים והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי, סוג של אקדח על השולחן”, אמר.

השר הוסיף: “אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת. מצער אותי מאוד וגם דורש בעיניי בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת”.

מקורביה של בן-ארי סיפרו כי התקשרה אמש לאוחנה ואמרה לו שהיא מבינה כי נקלעה, שלא מבחירתה, למאבק בין כוחות גדולים, והחליטה להיות “המבוגר האחראי” ולהוציא את עצמה מן המאבק הזה.

בתוכנית ‘המטה המרכזי’ בחדשות 13 אמר הערב השר:  “לא שמחתי מההחלטה, זה קצת הפתיע אותי. ההתנגדות של היועמ”ש הייתה צפויה, וכך גם העתירה של התנועה לאיכות השלטון. לקחנו כאפשרות שיהיה צו ביניים וזה אכן מה שקרה. היה ברור שיהיה לחץ אדיר מתוך המערכת על בן ארי לסגת ולוותר על המינוי. התאכזבתי כשזה קרה”.

השר הוסיף: “יש לי אליה הערכה רבה. חשבתי שבין אלה שפגשתי היא המתאימה ביותר לחזק את אמון הציבור בפרקליטות. יש בה צניעות וענווה שאני חושב שהפרקליטות שיכורת הכוח זקוקה לו. אני אחשב מסלול מחדש”.

בהתייחס ליריבות בין בן ארי ושי ניצן – אמר שר המשפטים: “הנושא הזה לא עלה, מה שהבדיל אותה מאחרים זה צניעות וענווה. כל המועמדים היו מנוסים. אחרי שבדקתי את כל תנאי הסף, בחרתי את האישה הנכונה להוביל את הפרקליטות. זאת לא שעתה היפה של הפרקליטות. היא לא נהנית מאמון גבוה בציבור”.

עוד הוסיף אוחנה ואמר: “שנים רבות מדי נבחרי העם כפפו את ראשם בפני הגורמים המשפטיים. האיזון הופר, ויש להשיב אותו באמצעות משילות ודמוקרטיה.

“יש חוק במדינת ישראל וצריך לפעול בהתאם לחוק, שאומר ששר המשפטים ממנה ממלא מקום בהתייעצות עם נציב שירות המדינה”. עוד ציין שר המשפטים: “חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה על כך שהמינוי חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות היא לא סבירה באופן קיצוני”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין לך מה לבדוק אדון אוחנה....
    22/12/2019 12:44
    רן
  1. הדבר שצריך שתבדוק הוא מה תעשה בבית אחרי הבחירות.