נכנעה: עו”ד אורלי בן-ארי מוותרת על תפקיד מ”מ פרקליט המדינה

בהודעה רשמית מטעמה של בן-ארי גינזברג: "נקלעתי שלא בטובתי למאבק בין כוחות גדולים. האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה"
אריה ריבקינד
כ"ג כסלו התש"פ / 21.12.2019 17:55

עו”ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז הפלילית, מוותרת על המינוי למ”מ פרקליטת המדינה – כך פורסם הערב (מוצ”ש) בחדשות 12.

על פי הפרסום אמרה בן-ארי למקורביה: “נקלעתי שלא בטובתי למאבק בין כוחות גדולים שעלולים לפגוע פגיעה אנושה באמון הציבור במערכת. לכן אהיה המבוגרת האחראית ואוציא את עצמי מהסיפור הזה”.

בהודעה רשמית מטעמה של בן-ארי גינזברג נמסר: “אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, אשר יקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל “מחול שדים” במערכת המשפט, שבעל כורחי אני חלק ממנו. נבחרתי על ידי שר המשפטים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה ואני סמוכה ובטוחה ביכולתי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה.

“הניסיון להפוך את הבחירה בי לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – הוא מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז או מתמיד”, המשיכה בן-ארי גינזברג. “האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה”.

בן-ארי גינזברג סיימה את מכתבה: “למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות, היקרה לי כל כך. אמשיך, כפי שפעלתי עד כה, לתרום למערכת ככל יכולתי בכל תפקיד שיוטל עליי. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי, מודה לכל הפרקליטים ולגורמים רבים גם מחוצה לה, שקיוו כי אנווט את הספינה, אך בעת הזו – המערכת ואמון הציבור חשובים לי יותר”.

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט והשר אמיר אוחנה יחדשו מחר את המגעים ביניהם לאיתור מ״מ אחר לפרקליט במקום אורלי בן ארי.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפרקליטות כנראה ארגון פשע לכל דבר סדר פנימי
    21/12/2019 21:32
    אני
  1. שחורג ממנו ימיו מועטים

  2. מכבי צהוב
    22/12/2019 11:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. באמת קשה להבין למן הדבר רומס הדמוקרטיה אין ימין יש רק ביזיון הימין שזוכה תמיד לרוב בציבור רק צריך לשמור שהמדינה זה השמאל במדיה שולט חבל שכך זה לא דמוקררטי באמת מה לעשות אפלו אנחנו שולטים

  4. כבר ברכנו
    22/12/2019 12:38
    רפ
  5. כבר הספקנו וברכנו כולם את המהלך הזה, ראוי ובהחלט במקום.
    מאוד לא מומלץ להיכנס לתפקיד שלא רוצים אותך בו !