קצין הודה: הורו לי לזייף מסמכים על המספר של המתגייסים החרדים

חרדי שהשתחרר סיפר על נהלים וקריטריונים מעוררי שאלה בשיטות הגיוס: "יש אנשים שהם חיילים, לבושים כחרדים, וכל התפקיד שלהם להסתובב בקהילה כדי לגייס נוער נושר" "הציעו לי כסף מזומן אם אני אגייס חברים או אנשים שאגיע אליהם מהקהילה החרדית, כמו חברות גיוס לקוחות"
חיים טוויל
כ"ב כסלו התש"פ / 20.12.2019 10:52

ועדת הבדיקה שמינה הרמטכ”ל אביב כוכבי לבחינת זיוף נתוני גיוס החרדים ממשיכה בעבודתה, ועם סיום התהליך יוצגו הממצאים לציבור.

עיתונאית ‘כאן חדשות’ כרמלה מנשה דיווחה על הקלטה של קצין זוטר שהגיעה לוועדה, בה מספר הקצין כי הורו לו לזייף נתונים של מספר החרדים שהתגייסו – והוא מצר על כך ששיתף פעולה.

בידי הוועדה עדויות על כך שגורמי צבא ידעו על הפערים במשך חצי שנה האחרונה, אבל לא דיווחו על כך.

בתוך כך, חייל חרדי שהשתחרר לאחרונה סיפר ל’כאן חדשות’ על נהלים וקריטריונים מעוררי שאלה בשיטות הגיוס. לטענתו, הוא גוייס לצבא על ידי חייל חרדי שאמר לו שהוא מקבל כסף עבור כל גיוס. הוא הוסיף כי הוצע לו לשרת בצבא בתור מגייס והוא סירב לכך.

“הגעתי מיוזמתי ללשכת גיוס והצהרתי שאני רוצה להתגייס. החייל ממש התלהב שהגעתי אליו אישית, ביקש את הפרטים שלי. אחרי שזה היה נשמע לי מוזר התקשרתי אליו ודיברנו, ואז הוא הודה שהוא מקבל כסף עבור כל חרדי שהגיע דרכו. כמו חברות גיוס לקוחות. חייל סדיר עם מדים”, הוסיף החייל המשוחרר. “דיברתי עם אחד שאחראי על תחום יותר רחב בגיוס חרדים. הוא הציע כסף מזומן אם אני אגייס חברים או אנשים שאגיע אליהם מהקהילה החרדית”.

לדבריו, “למעשה קיים בכל הצבא יש אנשים שהם חיילים, חלקם חרדים נשואים. שהם לבושים כחרדים בכלל לא על מדים. וכל התפקיד שלהם להסתובב בקהילה כדי לגייס נוער נושר והם מקבלים כמובן אלפי שקלים”.

גורמי צבא מדגישים שוועדת הבדיקה ממשיכה בעבודתה ובוחנת את הנתונים.

הבדיקה עודנה מתנהלת, ובסיום העבודה יוצגו המימצאים במורה שקופה ומסודרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות