ארה”ב: 22 שנות מאסר לישראלית שביצעה הונאת ענק של 145 מיליון דולר

מנכ"לית 'יוקום תקשורת' לשעבר לי אלבז הורשעה בהדרכת עובדיה להונות לקוחות מרחבי העולם • היא הראשונה מבין 15 נאשמים נוספים בפרשה שנגזר עונשה
נתן פרל
כ"ב כסלו התש"פ / 20.12.2019 00:34

בית המשפט הפדרלי במדינת מרילנד גזר היום (חמישי) 22 שנות מאסר על לי אלבז, המנכ”לית לשעבר של חברת האופציות הבינאריות הישראלית ‘יוקום תקשורת’.

אלבז, בת 38, הורשעה בחודש אוגוסט האחרון בסעיפים של קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק וכן של ביצוע ההונאה עצמה. היא רימתה משקיעים ברחבי העולם בסכום כולל של כ-145 מיליון דולר.

אלבז היא הראשונה מבין 15 נאשמים נוספים בפרשה שכבר נגזר עונשה.

לפי רשויות התביעה בארה”ב, אלבז הכשירה עובדים והנחתה אותם להוליך שולל את לקוחות החברה שפעלה מקיסריה, בכל שהבטיחו להם כי לפחות 40% מהשקעתם תוחזר – מה שלא קרה, וכנראה גם לא היה בתכנון.

לטענת התביעה, “כולם סיפרו בדיוק את אותם שקרים שגברת אלבז לימדה אותם”.

עד כה חמישה נאשמים הודו במיוחס להם והסכימו לשתף פעולה עם התביעה. בפברואר האחרון הוגש כתב אישום נגד תשעה מהנאשמים, כולל נגד יוסף הרצוג, הבעלים של החברה.

עובדי ‘יוקום’ העמידו פנים שהם מגיעים ממדינות אחרות, שיקרו בדבר כישוריהם המקצועיים, ואפילו אימצו ‘ניקים’ כדי להסוות את זהותם.

אלבז בעצמה השתמשה בניק ‘לנה גרין’ כאשר שוחחה עם משקיעים.

עורך דינה של אלבז טען במהלך המשפט כי היא לא הדריכה את עובדיה לשקר. לטענתו, היא  לא התירה לעובדים להשתמש באף אחת מטקטיקות ההונאה בהן השתמשו עובדיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות