46 תיירים ישראלים עוכבו במוסקבה • רוסיה: אתם גירשתם 5,771 השנה

46 ישראלים, בהם נשים וילדים, עוכבו לאחר נחיתת טיסת אל על במוסקבה הם תושאלו אין ספור שאלות ונלקחו מהם טביעות אצבעות • שגרירות רוסיה בישראל: "כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה"
נתן פרל
כ' כסלו התש"פ / 18.12.2019 18:34

המתיחות מול רוסיה: 46 תיירים ישראלים, בהם נשים וילדים, שנחתו בטיסה מישראל במוסקבה עוכבו בביקורת הדרכונים במשך שעות.

לפני שלושה ימים עוכבו שמונה ישראלים, נציגי חברות מסחריות ישראליות גדולות ומוכרות –  בהם נציגים של גוגל ואפל ישראל – בשדה התעופה במוסקבה עם נחיתתם. עם הגעתם נאמר להם כי לא יוכלו להיכנס למוסקבה, משום שאין להם היתר עבודה ברוסיה. הם הוחזקו במהלך לילה שלם בחדר קטן בנמל התעופה, ולאחר חקירות הם הובלו על ידי אנשי ביטחון רוסים אל המטוס וגורשו לארץ.

אחד הישראלים שעוכבו בשדה התעופה סיפר ל’כאן חדשות’ כי התשאולים היו נעימים ולא תקיפים – אך הוסיף: “נלקחו לחדר שבו לקחו מאיתנו טביעות אצבעות וצילומי פנים ופרופיל כמו בסרטים. לא נתנו לנו מים וכמובן שלא אוכל. מי שהיה צמא הלך לשירותים שהיו צמודים לאזור שהיינו תחומים בו, ושתה מהברז”.

משרד החוץ הרוסי אישר כי מחר תגיע לישראל משלחת שאמורה לדון גם בנושא הכניסה של ישראלים למוסקבה, אך הוסיף כי מדובר בפגישה שנקבעה מראש.

משגרירות רוסיה בישראל נמסר ל’כאן חדשות’: “על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית נכון ל-1 בדצמבר 2019 5,771 תיירים רוסיים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסיים, בנובמבר 2019 – 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה”.

עם זאת הוסיפו בשגרירות רוסיה: “הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של הרשויות ישראליות הרלבנטיות”.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר: “משרד החוץ פועל מול משרד החוץ הרוסי על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות