סרטון הגזענות I ח”כ ישראל אייכלר: “איווט ליברמן הוא קורבין הישראלי”

ח"כ ישראל אייכלר התייחס לסרטון הבחירות של ישראל ביתנו מלפני חצי שנה - ואמר: סופו של ליברמן מפלה צורבת בעזרת השם • "עלינו להוקיע אותו כפי שבריטניה הוקיעה את קורבין"
אריה ריבקינד
י"ז כסלו התש"פ / 15.12.2019 18:48

בסרטון בחירות גזעני של ‘ישראל ביתנו’ מלפני חצי שנה, שהופץ היום (ראשון) שוב – מואשם הציבור החרדי בהאשמות שקריות.

“הוא לא עובד, לא לומד, לא משרת בצבא, יותר מזה הוא מתחיל לדרוש זכויות ואומר לך איך לחיות… יותר ממיליון בני הקהילה האורתודוכסית מתקיימים היום על חשבוננו”, נאמר בסרטון. “המדינה מסבסדת אותם על חשבון המסים שלנו, על חשבון העבודה שלנו… רק ישראל ביתנו חזקה מבטיחה ממשלה לא אורתודוכסים”.

ח”כ ישראל אייכלר התייחס הערב לסרטון ואמר כי איווט ליברמן הוא ג’רמי קורבין הישראלי – וסופו מפלה צורבת בעזרת השם. “עלינו להוקיע אותו כפי שבריטניה הוקיעה את קורבין”, אמר אייכלר.

בשבוע שעבר הזהיר ח”כ אייכלר מפני ההסתה הגזענית של ליברמן, ודרש לפסול אותו לפי סעיף 7 בחוק יסוד הכנסת הקובע כי מי שפועל בגזענות וכן מי שפועל נגד אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל – אינם יכולים להתמודד לכנסת.

“כשמתסכלים על הפעילות של ליברמן קל לראות את הגזענות כלפי הציבור החרדי והערבי בישראל”, אמר ח”כ הרב אייכלר. הוא הוסיף: “בהתנהלותו של ליברמן יש פגיעה אנושה בעקרונות היסוד של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. ליברמן פועל על מנת להביא לליבוי יצרים שיטתי על יסוד הזר והאחר המביא איבה ומדנים ומעמיק את התהום.

“נוסף על כך, כשליברמן מצהיר לא למדינת הלכה, הוא בעצם פוסל את האופי היהודי המסורתי של מדינת ישראל. אין מדינה יהודית בלי הלכה יהודית. אומנם לא כל אזרח שומר על ההלכה לצערנו, אבל להצהיר על כך, זה נגד אופייה היהודי של המדינה”.

ח”כ אייכלר ציטט מדברי השופט מצא שכתב: “בקביעת היקפו של המושג ‘גזענות’ חלילה לנו מלבדוק בהגדרות טכניות, מדעיות… ‘גזענות’ היא כל שנאת חינם של הזר בשל היותו זר…

לדברי אייכלר, “המסקנה העולה מהדברים היא שליברמן אינו יכול להיבחר לכנסת זאת בשל פגיעתו באופייה היהודי של מדינת ישראל כמדינת הלכה על פי המסורת היהודית, ובשל פעילותו הגזענית נגד קבוצות ומגזרים שונים במדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות