הגר”מ מאזוז שיבח: יש לנו צדיק אחד בסדום – ראש עיריית הרצליה • ולמה זכה?

הגר"מ מאזוז עורר בשיעורו בכאב על חילולי השבת, ופתח ב'מי שברך' לראש עיריית הרצליה: "לא נתן ידו לפושעים, לא נתן ידו לחולדאי, אמר לו תתכבד במקומך עם החולדות ותעזוב אותנו, אני לא מרשה לאוטובוסים שלך לעבור דרכי"
יוסף גרינבוים
י"ב כסלו התש"פ / 09.12.2019 23:43

במסגרת שיעורו השבועי עורר הגר”מ מאזוז בכאב על חילולי השבת, ופתח ב’מי שברך’ לראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שלפי הפרסומים לא הסכים שאוטובוסי השבת יכנסו לעירו.

“יש לנו צדיק אחד בסדום – ראש עיריית הרצליה, איני יודע עד כמה הוא שומר שבת, לא נתן ידו לפושעים, לא נתן ידו לחולדאי, אמר לו תתכבד במקומך עם החולדות ותעזוב אותנו, אני לא מרשה לאוטובוסים שלך לעבור דרכי, לכן מגיע לו ברכת מזל טוב והצלחה, משה – גימטריה הצלחה רבה, משה פדלון – גימטריא שירה, תפלה”, ציין הרב בשליפה מקורית.

“יהי רצון שיזכה לעלות מעלה מעלה, וכל מי ששומר ומכבד את השבת, אפילו לא שומר אישית, רק מקפיד שתהיה אוירה של שבת ברחוב, הקב”ה יתן לו כפלי כפליים”.

בתוך דבריו קרא הרב, לרבני הקהילות להשמיע ולעורר בכל מקום במעלת קדושת השבת: “צריך לדעת שחמשה בנים של מתתיהו ניצחו את כל המתייונים בזמנם, אותו דבר גם אנחנו בעזרת ה’, לא רק אנחנו פה בב”ב ובירושלים, אלא לחזק ולעודד כל עיר וכל מקום ששומרים שבת”.

גם בסיום השיעור, במסגרת ה’מי שברך’ הקבוע שעורך הרב למשתתפי השיעור, חזר הרב ובירך שוב, את כל אלו ששומרים על קדושת השבת, ואמר, מה אעשה, זה כואב לי, לא יכול לשתוק.

“אני מוכרח לדבר הוא יברך את כל הקהל השומעים כאן שיש להם סבלנות לשמוע את ה’דברים בטלים’ על תל-אביב, אבל אני מוכרח לדבר, לא יכול לשתוק, “וְאָמַרְתִּי לֹא אֶזְכְּרֶנּוּ וְלֹא אֲדַבֵּר עוֹד בִּשְׁמוֹ וְהָיָה בְלִבִּי כְּאֵשׁ בֹּעֶרֶת עָצֻר בְּעַצְמֹתָי וְנִלְאֵיתִי כַּלְכֵל וְלֹא אוּכָל”, ירמיה הנביא (כ, ט), אומר כך. ה’ יתברך יברך אתכם שתראו בנים צדיקים ויראי שמים בנים ונכדים ונינים, ונזכה כולנו לראות בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו, אמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כבוד הרב שכח כנראה מה קרה אחרי המכבים
    10/12/2019 11:46
    יעקב
  1. אולי ניצחו את המתיוונים והפסחדו ליוונים ופוזרו בגולה.