משפט הרב שלום דב וולפא: שופט העליון מתח ביקורת על הפרקליטות

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל מתח ביקורת על החלטת פרקליטות המדינה להגיש בקשת רשות ערעור על זיכויו של הרב וולפא בבית משפט השלום והמחוזי • עו"ד יצחק בם: "הראינו לבית המשפט שחור על גבי לבן שהפרקליטות נוהגת איפה ואיפה"
חרדים 10
י"א כסלו התש"פ / 09.12.2019 15:35

בית המשפט העליון דן היום (שני) בבקשת רשות הערעור שהגישה פרקליטות המדינה נגד זיכויים של הרב שלום דב וולפא ושבתי וינטראוב – בשלום ובמחוזי –  מעבירה של “הסתה לאי ציות”.

בית משפט השלום ובית המשפט המחוזי בירושלים זיכו בעבר את הרב וולפא ואת ווינטראוב מעבירה זו, לאחר שקבעו כי למעשיהם לא היתה השפעה על חיילי צה”ל.

במהלך הדיון מתח ראש ההרכב, השופט ניל הנדל, ביקורת על החלטת הפרקליטות  להגיש בקשת רשות ערעור, בחלוף זמן רב כל כך מהאירועים, ולאחר הזיכוי בשתי הערכאות.

עו”ד יצחק בם, המייצג את אחד הנאשמים – תקף את הפרקליטות, בשיחה עם ערוץ 7: “כאשר פרופ’ יעל אמתי חתמה על עצומה שתומכת בסרבנות והבהירה שתסייע לחיילים שיסרבו לשרת בשטחים קבע היועץ המשפטי שאין כאן עבירה פלילית. למרות זאת, את הרב וולפא ואת שי גפן הפרקליטות רודפת כבר עשר שנים על מעשים דומים וטוענת בבית המשפט העליון שצריך להפוך את זיכויים ולהרשיע אותם”.

לדבריו, “היום בעצם הראינו לבית המשפט שחור על גבי לבן שהפרקליטות נוהגת איפה ואיפה. השר אוחנה צדק, יש ‘פרקליטות בתוך פרקליטות’ והפרקליטות שבתוך הפרקליטות מתנהלת משיקולים פסולים ואת זה צריך להפסיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות