צמיגי 100 כלי רכב נוקבו בשכונת שועפאט – ורוססו כתובות • צפו

צמיגים של כמאה כלי רכב נוקבו בכמה רחובות • כתובות רוססו על קירות בשכונה, בהן נאמר: "כשיהודים נדקרים לא שותקים" ו"ערבים = אויבים" • המשטרה פתחה בחקירה
חיים טוויל
י"א כסלו התש"פ / 09.12.2019 11:15

חשד לפשע שנאה: כוחות משטרה הוזעקו הבוקר (שני) לשכונת שועפאט בירושלים, לאחר שהתקבל דיווח על כמאה כלי רכב שצמיגיהם נוקבו בכמה רחובות בסמוך לכביש 21, ועל כתובות שרוססו על קירות בתים בשכונה אתמול בלילה.

בחלק מהכתובות נכתב: “שיהודים נדקרים לא שותקים” ו-“ערבים = אויבים”.

המשטרה פתחה בחקירה.

ח”כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת תקף את אזלת היד של הרשויות נוכח פשעי השנאה: “עוד פשע שנאה חמור – בשועפאט. שוב עצימת עיניים של הרשויות. מאות כלי רכב הושחתו עד כה, כמו גם עשרות בתי תפילה ואלפי עצים. לא לשכוח את רצח משפחת דוואבשה. אם פעילות דומה הייתה מתבצעת על ידי ערבים ביישובים יהודים, מישהו היה מעלה על דעתו שהן יחזרו על עצמן כל כך הרבה פעמים בלי לתפוס המבצעים?”

מהמשטרה נמסר: “בשעות הבוקר המוקדמות הוזעקו השוטרים לשכונת שועפט בעקבות דיווח על כלי רכב חונים שצמיגיהם נוקבו ועל קיר סמוך אותר כיתוב בעברית.

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של תנ”צ דורון תורג’מן, מפקד מרחב קדם, בהם חוקרי הזיהוי פלילי, פתחו בסריקות נרחבות באזור, שבמהלכן הצליחו לאתר עוד עשרות רכבים להם נגרם נזק דומה, ונפתחה חקירה, במהלכה עלה החשד, כי מספר חשודים רעולי פנים, ניצלו ככל הנראה את שעות הלילה ואת תנאי מזג האוויר, על מנת לבצע את העבירה”.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, החליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ”ר) של המשטרה.

במקביל, על מנת לתת מענה משטרתי מהיר לתושבים שרכביהם ניזוקו, השוטרים הקהילתיים פעלו לאיתור אותם בעלי רכבים, והכווינו אותם אל רכב החפ”ק שהקימה המשטרה בשטח, בו חוקרי המשטרה מספקים לתושבים אישורים בדבר הנזק שנגרם לרכביהם, וזאת בכדי לקצר את הזמן והליך תיקון הנזק אל מול הרשויות.

צילום: דוברות המשטרה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות