נתניהו ובני גנץ מתחזקים, אביגדור ליברמן מאבד מנדט

סקר מכון KANTAR: הפלונטר בגושים נותר • הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה, כאשר הן רצות בנפרד • העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי מאבדות מנדט כל אחת • יהדות התורה וש"ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת • ומי המועדף כראש ממשלת ישראל?
אריה ריבקינד
י"א כסלו התש"פ / 09.12.2019 10:28

סקר מכון KANTAR שפורסם הבוקר (שני) בחדשות ‘כאן’ מלמד על התחזקות מסוימת של המפלגות הגדולות לצד המשך הקיפאון בתמונת הגושים.

על פי הסקר, לו היו הבחירות נערכות היום היתה רשימת כחול לבן מתחזקת ומקבלת 35 מנדטים, והליכוד היה גם הוא מתחזק ל- 34 מנדטים.

הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, יהדות התורה וש”ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו קטנה במנדט ל-7, והימין החדש מקבלת 6 מנדטים.

העבודה-גשר מאבדת גם היא מנדט וזוכה ל-5 מושבים. המחנה הדמוקרטי מאבדת אף היא מנדט ומתייצבת על 4 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי והאיחוד הלאומי) ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה, על פי הסקר.

התוצאות מעלות כי גוש השמאל נשאר, לפי תוצאות הסקר, בגודלו הנוכחי, עם 57 מנדטים. גוש הימין מתחזק במנדט ועולה ל-56 על חשבונה של ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שקטנה במנדט.

41% אחוזים מהנשאלים העדיפו את בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל, אך בני גנץ ניצב לא הרחק מאחוריו, על גבול הטעות הסטטיסטית, עם תמיכה של 38% מהנשאלים.

עוד עולה מהסקר נתון מעניין לפיו 17% ממצביעי כחול לבן מעדיפים שגדעון סער, ולא בני גנץ, יהיה ראש ממשלה.

הסקר בוצע אתמול (ראשון) עבור ‘כאן חדשות’ ע”י מכון KANTAR בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכ’ בישראל בגילאי 18+. מספר האנשים שהתבקשו לענות: 1,271, מספר האנשים שענו בפועל: 556, מרווח הטעות: 4.3%+, הפלטפורמה: אינטרנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות