ברבנות החליטו “להפנים ביקורת” – ושלחו התראה לבעלי כשרות פרטית

למרות הניצחון: ברבנות חוששים מדיון חוזר בבג"ץ על הכשרות • במכתב פנימי נאמר: "עלינו להראות שאנו מפנימים את הביקורת" • במקביל, מכתבי התראה כבר נשלחו לבעלי תעודות כשרות פרטיות - ובעלי העסקים מתלוננים • הרבנות: "מציעים לגופי הכשרות הפיראטים להפסיק עם הבכי והנהי"
יוסף גרינבוים
ב' סיון התשע"ו / 08.06.2016 12:01

בג”ץ אמנם פסק כי רק לרבנות הראשית יש סמכות להעניק תעודות כשרות לבתי עסק, אבל העותרים אינם מרימים ידיים: הם הודיעו כבר על כוונתם לבקש דיון נוסף בבג”ץ – וברבנות נערכים בהתאם.

בגל”צ פורסם הבוקר (רביעי) מכתב  ממנו עולה כיצד מתכננים ברבנות לכבוש את דעת הקהל ובהמשך את  בג”ץ.

במכתב שכתב היועץ המשפטי לרבנות הראשית, עורך הדין הראל גולדברג, למנכ”ל הרבנות משה דגן, נאמר כי יש סבירות לא נמוכה שבקשת העותרים לדיון נוסף בבג”ץ תתקבל.

בשל כך, מציע גולדברג למנכ”ל, להכשיר את הקרקע לקראת אפשרות כזאת. “עלינו כרבנות לנקוט בכמה צעדים כדי להראות שאנו מפנימים את הביקורת הציבורית הנוקבת נגדנו, כפי שהשתקפה גם בפסק הדין”, כתב גולדברג – והוסיף: “במקביל למערכה המשפטית, ישנה מערכה על דעת הקהל. תגובה נכונה יכולה להשפיע על בית המשפט כשתונח בפניו הבקשה לקיום דיון נוסף”.

היועץ המשפטי גולדברג מציע למנכ”ל הרבנות לאפשר לציבור להציע רעיונות לייעול המערכת.

אלא שבעוד ברבנות מתכננים כיצד לכבוש את דעת הקהל, נציגים של הרבנות כבר ביקרו בעסקים עם השגחה פרטית בירושלים, וחילקו להם התראות, לפני נקיטת אמצעים משפטיים.

יובל, מבעלי מסעדת ג’ורג’י בירושלים, צוטט בגל”צ: “אני שואל לאן הגענו במדינה הדמוקרטית והנאורה שלנו שאפילו כמה ימי חסד להתארגנות לא נותנים לנו, ובכלל אם הם חושבים שזה מה שיחזיר אותנו לרבנות בידם טעות גדולה. אנחנו נמשיך להילחם ונמצא פתרונות יצירתיים למצב”.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה לחרדים 10: ״אנו מציעים לגופי הכשרות הפיראטים הפועלים בניגוד לחוק להפסיק עם הבכי והנהי על ההתראות (ולא קנסות) שנשלחו להם בגין עבירה על החוק.

“בג”צ בפסיקתו נתן גושפנקא נוספת לחוק שעליו עוברים נותני תעודת הכשרות הללו, אשר מלבד לסמא את עיני הציבור אין מאחוריה דבר״.

ברבנות הוסיפו: “בג”צ בעצם קבע כי כל תעודת כשרות אחרת מלבד תעודת הכשרות היא תעודת כשרות מזויפת. זה כמו שמחר יקום גוף ויוציא תעודת זהות/ תעודת בגרות או רישיון נהיגה חלופי וילין על כך שהחוק לא מתיר לו לעשות זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות