לבני מקימה ברית פוליטית עם לפיד • התגובות: “קומבינה פוליטית”

ציפי לבני חושפת: מקימה ברית פוליטית חדשה עם יאיר לפיד • סגן השר אופיר אקוניס: "קומבינה פוליטית שמטרתה הפלת הממשלה" • יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג: "נועדה לספק הנשמה מלאכותית"
יוני גרין
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 11:09
בראיון שהעניקה שרת המשפטים ציפי לבני ל’מוסף שבת’ של ‘ידיעות אחרונות’ היא חשפה כי היא מקימה ברית פוליטית עם שר האוצר יאיר לפיד, לשם הקמת חזית מדינית משותפת – ואמרה: ”גוש אחד, 25 מנדטים. יחד בעד הסדר מדיני, יחד נגד הדני-דנוניזם ונגד הלאומנות”.

גם בנושאי דת ומדינה מתכוונים לבני ולפיד לשלב כוחות. “אנחנו בשיתוף פעולה מאוד הדוק בשני הנושאים. בנושאי דת אנחנו שותפים גם עם ליברמן”, אמרה שרת המשפטים בראיון. לדבריה, “בכל מה שנוגע לדת ומדינה, הבית היהודי יותר קיצוני מהחרדים”.

בתגובה תקף הבוקר (רביעי) סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס את הברית הפוליטית והבהיר: ״הליכוד לא יכנע לאיומים ולסחטנות בשם תהליך מדיני פיקטיבי. כל אדם שעיניו בראשו רואה שהפלסטינים אינם מעוניינים בתהליך מדיני ומצער שלפיד-לבני מוצאים תירוצים מנותקים מן המציאות האזורית הבינלאומית, כדי לכפות ויתורים מדיניים לפרטנר שאינו קיים”.

סגן השר אקוניס הדגיש: “מה שנדרש כעת זה הבטחת האינטרס הלאומי והמשך קיומה של הממשלה ולא אינטרסים אישיים רגעיים”.

גם ראש האופוזיציה ויו”ר מפלגת העבודה ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג תוקף הבוקר את ברית לבני-לפיד. לדבריו, שצוטטו באתר YNET, “הברית הזו, כמו כמו כל הבריתות האחרות שידענו בקואליציה הזאת, נועדה לספק הנשמה מלאכותית לממשלה לא מתפקדת. הממשלה הזאת לא מתפקדת בתחום הכלכלי-חברתי, לא מתפקדת בתחום המדיני ועסוקה במשחקי הישרדות ותו לא”.

אתמול אמר שר האוצר יאיר לפיד, בראיון לאתר וואלה: “לא רואה כל סיבה ללכת לבחירות. רק לפני שבועיים הצבענו על התקציב. אתה שואל אותי אם הממשלה עומדת ליפול, היא לא עומדת ליפול. האם הקואליציה הזאת חזקה? היא חזקה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות