בצה”ל מודים: בסיס יב”א 506 בהר מירון ניזוק מפגיעת טילי חיזבאללה

מדובר במטח של חיזבאללה ביום שבת על יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר במירון, דרכה צופים הבקרים על המרחב האווירי של ישראל • טילי נ"ט משופרים פגעו בבסיס הרגיש • בלבנון טוענים: הפגיעה השביתה את השליטה בו ליותר משעתיים
חיים טוויל
כ"ו טבת התשפ"ד / 07.01.2024 20:57

צה”ל אישר הערב (ראשון) כי טיל נ”ט ששיגר אתמול  חיזבאללה לעבר בסיס צה”ל בהר מירון, גרם נזק לבקרה האווירית של חיל האוויר.

עם זאת, בצה”ל אומרים כי אין פגיעה ברציפות התפקודית של מערך ההגנה האווירית, שכן כל המערכות מגובות.

עוד אמרו בצה”ל, כי האירוע יתוחקר כדי שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם, וכדי לבדוק האם היה ניתן למנוע את פגיעת הטיל באתר.

אתמול פרסם חיזבאללה סרטון של התקיפה שביצע, לכאורה, לעבר מרכז הבקרה הצפוני – יב”א 506 –  של חיל האוויר בפסגת הר מירון וטען לפגיעות שזוהו סמוך לכיפות הבקרה שמוצבות בבסיס.

יב”א 506 היא אחת משלוש היחידות שצופות על שמי ישראל ומתריעות על ניסיונות חדירה. אם מתגלית חדירה מוזנקים מטוסי חיל האוויר על מנת לסכל את המטרה העויינת.

בתיעוד שפרסם אמש חיזבאללה נטען כי טיל פגע ישירות בכיפות ההגנה בבסיס האסטרטגי של חיל האוויר.

בסרטון הסביר חיזבאללה: “בסיס מירון, יב”א 506, נמצא במרחק 8 ק”מ מהגבול הלבנוני. גובהו 1,200 מטר מעל פני הים, ושטחו 160 אלף מטר מרובע”.

בסרטון נאמר עוד כי מדובר ב”מרכז הפיקוד והשליטה האווירי בצפון ישראל, שמשימתו ארגון, תיאום וניהול מבצעים אוויריים בסוריה, לבנון, טורקיה וצפון האגן המזרחי של הים התיכון”.

בכירי חיזבאללה הביעו סיפוק רב מהמטח הכבד להר מירון, והבהירו כי על ישראל לצפות לתגובות נוספות לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי בלב ביירות.

גורם ביטחוני לבנוני אמר לכלי תקשורת המזוהה עם הארגון, כי המטח אתמול למירון השבית את השליטה בבסיס ליותר משעתיים, והוסיף כי בחיזבאללה רואים בה קדימון לפעולות נוספות.

ככל הנראה מדובר בטילי נ”ט לטווח ארוך מסוג ‘קורנט’ משופר, המגיעים לטווחים של עד 10-8 קילומטר. מאחר שמדובר בכינון ישיר, מערכת כיפת ברזל או הגנה אווירית אחרת לא מצליחות להתמודד עם האיום.

יו”ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, היאשם ספי א-דין, אומר מוקדם יותר היום באירוע בלבנון: “יהיו תגובות נוספות ועל האויב לצפות להן”.

הוא שיגר מסר לישראל: “אם אתם חושבים שיש בסיסים מוסתרים ושאנחנו לא יכולים לפגוע בהם, אז אנחנו אומרים לכם שאין כזה דבר אל מול הטילים והיכולות של חיזבאללה ולכן כל האתרים בישראל נמצאים בטווח הטילים של חיזבאללה. אלה מטרות שאנחנו יכולים להגיע אליהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות