תעמולה בטוויטר: מנסים למתג את ישראל כ-JSIL – שווה לדאעש

מיזם ברשת החברתית טוויטר צובר תאוצה בשלשת הימים האחרונים: ישראל מכונה JSIL - המדינה היהודית של ישראל בלבנט • המשמעות: ישראל, בדיוק כמו דאעש, מבקשת להשתלט על מדינות הסביבה • והשנאה זורמת
אליעזר היון
ז' תשרי התשע"ה / 01.10.2014 16:13

יוזמה מדאיגה ברשת החברתית טוויטר: קבוצת פעילים פרו פלסטיניים, ביניהם גם יהודים מהצד השמאלי הרדיקלי של המפה, מקדמים יוזמה חברתית שתמתג את ישראל כשווה לדאעש.

במסגרת הפעילות, הטביעו החברים את הביטוי JSIL שמשמעותו Jewish State of Israel and the Levant – המדינה היהודית של ישראל בלבנט – כביכול מבקשת ישראל להשתלט על המדינות סביבה.

הביטוי החדש מהווה פראפראזה לראשי ראשי התיבות באנגלית של דאעש: ISIS‏ או ISIL‏ – Islamic State of Iraq and Syria/Levant, רק שבמקום ה-islamic המוסלמי מגיע ה-jewish היהודי.

היוזמה החדשה והמסוכנת נפתחה אמנם לפני שלושה ימים בלבד, אך היא צוברת תאוצה תעמולתית במהירות, וגוררת אין סוף ביטויים קשים כנגד ישראל.

כך למשל כותב יהודי: “למדינה היהודית יש פעיל בבית הכנסת שלי שמנסה לגייס תומכים להשתלטות”.

יהודי נוסף כותב: “JSIL לא מבינים שהם לא מייצגים את כלל היהודים”.

פעילה אחרת כותבת: “יש קווי דמיון ברורים בין ישראל לדאעש בין JSIL ל-ISIS, שניהם מנסים להרוג חפים מפשע בשם הדת שלהם”.

בין התגובות ניתן למצא גם אמירות פרו ישראליות שמנסות לרכך מעט את שטף השנאה שהולידה היוזמה. כך, למשל, העיתונאית החרדית ציפי ירום כתבה: “ההתייחסות הזו למדינת ישראל כמדינת היהודים שרוצה להשתלט על כל האיזור, היא בעצם שירות מצויין למדינת ישראל שחושף את פרצופם האנטישמי של מתנגדי המדינה. בדור שלנו, זה מאד פופולרי, במיוחד אצל מוסלמים ותומכיהם, לומר ש”אני לא נגד יהודים אני נגד מדינת ישראל”. מי שהמציא את הביטוי המטומטם הזה JSIL בעצם הראה ששנאת מדינת ישראל = שנאת יהודים, כפי שאנו טוענים כל השנים”.

טוויטר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות