צהלה בחב”ד: ניצחו במשפט על סמל ‘צבאות ה’ את ה’משיחיסטים’

בתום משפט שנמשך כחמש שנים: רשם סימני המסחר פרסם החלטתו במאבק על סמל 'צבאות השם' והבעלות עליו • רשם סימני המסחר קיבל את כל הטענות שהוצגו על ידי 'ארגון נוער חב"ד' - והורה על מחיקת הסמל כרישום פרטי
יוסף גרינבוים
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 12:34

בתום משפט שנמשך כחמש שנים: רשם סימני המסחר פרסם היום (רביעי) את החלטתו במאבק בין ‘ארגון נוער חב”ד’ – של חסידות חב”ד, לבין ‘ניידות חב”ד בארה”ק’ – ארגון הנוער של ‘המשיחיסטים’ על הסמל ‘צבאות השם’ והבעלות עליו.

רשם סימני המסחר קיבל את כל הטענות שהוצגו על ידי ‘ארגון נוער חב”ד’ והורה על מחיקת הסמל כרישום פרטי ופתיחתו לשימוש הקהל הרחב.

עד עתה נרשם הסמל כסימן מסחרי פרטי.

במסגרת המשפט העידו בכתב שורה ארוכה של שלוחים ועסקני חב”ד עבור ‘ארגון נוער חב”ד’, בהם מזכירו של הרבי מליובאוויטש הרב יהודה קרינסקי, חברי בית דין רבני חב”ד, חבר ‘ועד כינוס השלוחים העולמי’ הרב מענדל קוטלרסקי, שנמנה עם העוסקים ביצירת הסמל, לצד עוד  עשרות עסקני חב”ד בארץ ובעולם.

פסק הדין המלא מגולל את השתלשלות הקמת ארגון ‘צבאות השם’ על ידי הרבי מליובאוויטש זצ”ל בחודש תשרי שנת תשמ”א ופורך את הטענות שהוצגו בידי רושמי הסמל כבעלותם הפרטית.

בנימוקי ההחלטה מציין הרשם  את התייחסויות הרבי מליובאוויטש זצ”ל: “דברי הרבי מתיישבים היטב עם עמדת מבקשות המחיקה, לפיה היה זה רצונו של הרבי להרחיב את פעילות חב”ד ואת פעילות צבאות השם ולא להגבילה ולייחדה לגורם מסוים. הדברים עולים בבירור גם מנספח 8 בו מעודד הרבי להוסיף ולהפיץ את צבאות השם בקצווי תבל – “ובמקומות שקיימים כבר מוסדות אלו – יוסיפו בהם וירחיבום ביתר שאת וביתר עוז.”

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דידן נצח טיגדאווא יאלאדא
    04/01/2023 16:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חבד ניצחה

  2. צהלה בחב"ד??
    04/01/2023 17:02
    קורא מאוכזב...
  3. בחב”ד אין כלל מחלוקות.. המחלוקות הם בקרב העסקונה המסכנה.
    תפסיקו ללכלך ולהתסיס מלחמה שכלל לא קיימת.. זה לא מעניין אף אחד.

    הפנסאים וצבאות ה’ עובדים ביחד בכל תלמודי התורה. והאמת והשלום אוהבים כבר.. לא לעניין להציג זאת כמלחמה שבפועל זה לא מעניין אף אחד.

  4. הכותרת פוגענית וחד צדדית
    04/01/2023 19:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. לא מכובד לכתוב כך בכותרת. צהלה בחבד. כשחצי חבד לא שמחים מכך
    היה אפשר לכתוב בפשטות שהשופט הכריע בהמחולוקת בחבד על הסמל צבאות השם בין המשיחיסיטים לשאינם

  6. חבל שאתם מציגים זאת כצהלה בחב"ד
    05/01/2023 17:45
    חבדניק
  7. אתם סתם מלבים מחלוקות, עדיף לשתוק ולא לתםוס צד. יש הרבה חסידים של הרבי שאינם מרוצים מפסק הערכאות הזה ואתם צוחקים בפניהם. אל תאמרו שצהלה בחב”ד. כתבה שמנסה לפלג