מועמד נתניהו לתפקיד הרמטכ”ל: גלנט • יחימוביץ: הוא לא מוסרי

על פי הפרסומים ב'הארץ' ו'ידיעות אחרונות' יואב גלנט הוא המועמד המועדף על ראש הממשלה לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 • יחימוביץ: "אסור לו להיות רמטכ"ל. נתניהו, בעצמו חמדן לא קטן, לא מזדעזע מראוותנותו של גלנט"
אליעזר היון
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 16:20

האם המועמד החדש-ישן עשוי להתמנות לרמטכ”ל הבא? אם השאלה מופנית לאלוף במיל’ יואב גלנט התשובה בהחלט חיובי.

כאשר נשאל גלנט בראיון בערץ 2 האם הוא עדיין רוצה להיות רמטכ”ל השיב: “יש ממשלה בירושלים. אם היא תקרא לי לדגל, אני אפעל”.

גלנט היה המועמד הכמעט וודאי לתפקיד הרמטכ”ל בשנת 2011, אלא שמועמדותו סוכלה ברגע האחרון. בתחילה הודלף המסמך המדובר שנודע מאוחר יותר כ’מסמך הרפז’. בהמשך התגלה כי גלנט הגיש תצהיר כוזב אודות ביתו שבעמיקם.

בעקבות ההליכים האחרונים בפרשת הרפז המוכיחים כי לגלנט נעשה עוול, בשילוב העובדה כי קרב המועד בו ימונה הרמטכ”ל ה-21 של צה”ל במקום רב אלוף בני גנץ, חוזר המועמד הישן לקדמת הבמה.

על פי הדיווחים בעיתונים ‘הארץ’ ו’ידיעות אחרונות’, ראש הממשלה נתניהו תומך במועמדות, אם כי שר הביטחון יעלון תומך במועמדותו של סגן הרמטכ”ל גדי אייזנקוט.

יחימוביץ: נתניהו וגלנט חמדנים

בינתיים יש כבר מי שמתנגד לאפשרות כי גלנט ימונה לרמטכ”ל ה-21 של צה”ל, הלא היא חברת הכנסת ויושבת ראש מפלגת העבודה לשעבר שלי יחימוביץ. בדף הפייסבוק שלה כתבה יחימוביץ:

“ליואב גלנט, האיש שגר בטירה המופרכת הזאת, הטובלת בעברות בניה, בתחמונים, בראוותנות ובחמדנות שאינה יודעת שובע, אסור להיות רמטכ”ל.

כל חייו, אמרו חבריו וכל מי שניהלו קמפיין סוער למינויו, גלנט רק נתן ונתן למדינה. זה נכון שהלוחם והמפקד המוכשר – נתן ונתן. אבל מתברר שהוא גם לקח ולקח. הוא ניכס לעצמו ולצורך התעשרותו הפרטית אדמות של המדינה. זה לא מעשה גבורה, אלא מעשה גלותי, הטומן בחובו התייחסות אל המדינה כאל פריץ שאפשר ורצוי לתחמן. אלא שזה לא הפריץ. אלה אדמות המדינה שלנו.

רמטכ”ל צריך להיות קודם כל דמות מופת לחייליו. צה”ל וחייליו, הילדים שלנו, זכאים לרמטכ”ל שהוא מגדלור מוסרי. גלנט הוא לא כזה.

קשה לצפות מנתניהו, בעצמו חמדן לא קטן, שזה עתה ניצל בעור שיניו מפרשת ‘ביביטורס’, שיזדעזע ממראה הטירה הזאת [ביתו של גלנט] ומכל מה שהיה כרוך בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודקת
    10/09/2014 17:45
    יהודה
  1. חברת הכנסת שלי היקרה!! את ממש צודקת כל מילה בסלע…אכן גלנט איש לא ראוי