אנגליה: מדביר גילה מושבה של 5000 צרעות בחדר שינה

המדביר נאלץ להילחם בנחיל הענק במשך שעות ארוכות עד שהצליח למגר את כולו • "הרגשתי רע להרוג כל כך הרבה בעלי חיים אבל הצרעה היא חרק מסוכן" • גודלו הממוצע של קן צרעות: קוטר של כדור טניס
אליעזר היון
ח' אלול התשע"ד / 03.09.2014 11:33

מדביר מזיקים מווינצ’סטר חשב שכבר ראה הכל בתחום החרקים, אבל אז הוא נתקל בקן צרעות בגודל אותו לא ראה בחייו.

המדביר, ג’ון בירקט, הוזמן על ידי אשה להדביר את חדר השינה שלה המצוי בקומה השניה מחרקים, ונדהם לגלות קן ענק של צרעות שנבנה על המיטה. האשה, מסתבר חיה בעיקר בקומה הראשונה, ועלתה אל החדר בקומה השניה לעיתים נדירות.

על פי הערכתו של בירקט המושבה הענקית הכילה לפחות 5000 צרעות, אלפי זחלים, ו-500 מלכות צעירות. הוא שהה בחדר שעות ארוכות לבוש בחליפה מיוחדת כדי להתמודד עם הנחיל העצום.

לרשת סקיי-ניוז אמר בירקט: “כשנכנסתי לחדר ראיתי את המחזה המדהים ביותר שראיתי בחיי המקצועיים. האשה ביקשה ממני לשמור על השמיכה הנחמדה שלה, אך כששברתי את הקן לשנים גיליתי שהצרעות חדרו דרך השמיכה, הכרית, ואפילו חוררו את המזרון”.

בירקט שבר את הקן לשנים גילה ‘דפוס נפלא של מושבה פעילה’, ואלפי הצרעות ניסו לתקוף אותו, והוא נאלץ לרסס את המקום במשך שעות ארוכות: “הרגשתי לא בנח שאני צריך להרוג אלפי בעלי חיים, אבל צרעות הם חיה מסוכנת ולא יכולתי להשאיר אף אחת בחיים. העקיצה של צרעה מסוכנת גם לאחר מותה” אמר בירקט.

בירקט משמש כמדביר 40 שנים, והוא מספר כי הוא הוזמן לטפל בלא מעט קיני צרעות, אלא שהם לא היו גדולים מקוטר של כדור טניס.

קן צרעות נראה כמו עיסת נייר. הוא מיוצר על ידי לעיסת עץ ולאחר מכן מודבק החומר הלעוס לפיסות אחרות עד ליצירת מבנה חלת דבש.

צרעה

“גודלו הממוצע של קן לא עולה על קוטר של כדור טניס”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות