אלעד מציגה: שנינו יחד וכל אחד לחוד – תחת אותו גג

רק באלעד: שני בתי ספר ושתי הנהלות פועלים במתחם אחד, במשרד ניהולי אחד - ועם מזכירה אחת • אבל למה זה קרה?
ז' אלול התשע"ד / 02.09.2014 13:17

לא בכל יום מצליחה העיר אלעד להציג מופע אחדות כה מרשים. אבל מתברר כי פתיחת שנת הלימודים, שהתקיימה ביום ראשון אחר הצהריים, הצליחה לכנס, תחת קורת גג אחת שני בתי ספר – ‘זלזניק’ הליטאי-סלבודקה ו’לדעת חכמה’ – שתי הנהלות, משרד ניהולי אחד, מזכירה משותפת, והכל במתחם אחד.

למה זה קרה?

הנה ההסבר: סמינר ‘זלזניק’ הספרדי הקים השנה כיתה לבנות של ‘יוצאי סלבודקה’. אל הכיתה צורפו גם בנות ספרדיות (במשרד החינוך מתעקשים שמדובר ביותר מ-30%). סמינר ‘לדעת חכמה’, הוקם כבר לפני כשנה בברכת הגראי”ל שטיינמן, כדי למנוע נסיעה של בנות ללימודים בבני ברק. גם אליו שובצו בנות ספרדיות (מעבר לרישום הבסיסי) על ידי העירייה.

לאחר שמשרד החינוך הודיע כי לא יאשר ל’זלזניק’ לפתוח כיתה ‘אשכנזית’ בנפרד, ולאחר שלא ניתן לה סמל מוסד, נאלצה הנהלת ‘יוצאי סלבודקה’ להשתמש בסמל המוסד של ‘לדעת חכמה’. כך מצאו עצמם שני בתי הספר מופעלים תחת קורת גג אחת ורשומים במשרד החינוך, למעשה, כמוסד אחד.

השנה נוספו לסמינר ‘לדעת חכמה’ אנשי צוות נוספים ואיכותיים – המנהל הרב ישראל ארנטרוי וסגנית המנהלת חנה פלדמן, בעלת ותק של שנים בסמינר ‘מאיר’ בבני ברק.

ביום פתיחת הלימודים נכנס הרב ארנטרוי אל ביתו של הגראי”ל וזכה לברכתו. ראש הישיבה בירך את התלמידות: “שיעלו ויצליחו בלימודן ויהיו לבנות ישראל כשרות ושלמות ביראה ובמידות טובות ראויות לדרך בית יעקב ויקדשו שם שמים בכל הליכותיהן”.

הידיעה שפורסמה היום ב’יתד נאמן’ בישרה בחגיגיות על פתיחת בית הספר, אולם ‘דילגה’ על המשוכות שעמדו בדרכם של קברניטי המוסד. כמו כן מצוין שם כי מנכ”ל המוסד הוא משה שטיין.

אלא שבדיקה במשרד החינוך מעלה כי בשנה הנוכחית אין לו קשר ל’לדעת חכמה’. שטיין מנהל מוסדות שונים, ביניהם גני ילדים ועוד, אך פרש מהנהלת ‘לדעת חכמה’ בשנה זו מסיבה שמשרד החינוך אינו מפרט.

נכון לעכשיו, לא ממש ברור מי מנהל את מה, מיהו המנהל בפועל של סמינר ‘יוצאי סלבודקה’, ומיהו בעל הבית של המוסד המשותף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות