כבר מעורר סערה: גננות חרדיות נגד מינוי יצחק גולדקנופף לח”כ

ההכרזה על יצחק גולדקנופף כמועמד גור לכנסת הבאה, גררה מיד התנגדות בקרב רבים מהציבור החרדי • איש התקשורת אסף ליברמן: "בלגן גדול אצל החרדים. שומע שמתחילה להתפתח מחאת גננות חרדיות נגד המינוי" • העיתונאי אלי ביתאן: "איך גפני ודרעי יוכלו לשבת איתו באותו חדר?"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ב / 01.06.2022 13:04

אחרי הפרישה של יעקב ליצמן: יצחק גולדקנופף, מזכיר ‘ועדת הרבנים למען קדושת השבת’, מנהל רשת גני ילדים ומעונות יום בית יעקב, ומי שכיהן בעבר כנציג החסידות במועצת עיריית ירושלים – מונה למועמד של חסידות גור ברשימת אגודת ישראל, החל מהכנסת הבאה.

ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שקיים אמש עם האדמו”ר מגור. המינוי מתבצע בעת שמעמדה הציבורי של חסידות גור מצוי בשפל. זאת בעקבות מסע האלימות הברוטלי נגד אנשי קהילתו של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר.

אחד ממאבקיו הגדולים של גולדקנופף, כמזכ”ל ‘ועדת הרבנים למען קדושת השבת’ היה מול רשת ‘שפע שוק’, לאחר שקבוצת אלון רכשה את רשת המרכולים AM:PM הפועלת בשבתות. גולדקנופף קידש מלחמה, ובמשך שמונה שנים קרטעה הרשת בציבור החרדי, עד לקריסתה.

ההכרזה על המינוי של גולדקנופף גררה מיד התנגדות בקרב רבים מהציבור החרדי. זאת, על רקע טענות של עושק, לכאורה, של גננות חרדיות ברשת הגנים ‘בית יעקב’, בראשה הוא עומד.

איש התקשורת אסף ליברמן מ’כאן חדשות’, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “בלגן גדול עכשיו אצל החרדים לקראת המינוי של יצחק גולדקנופף כח”כ במקום ליצמן. האיש עמד בראש רשת חינוך שניכתה אחוזים גבוהים משכר הגננות עד כדי טענות לעושק. שומע שמתחילה להתפתח מחאת גננות חרדיות נגד המינוי”.

הוא הוסיף: “כמובן שפוליטית, בזמן שיהדות התורה עתידה להיאבק על קולות החרדים מול נתניהו ובן גביר, לא כולם שם שמחים מעוד אתגר כזה, הפעם מכיוון הגננות”.

איש התקשורת אלי ביתאן מרדיו ‘מורשת’ הגיב לו: “גננות, מורות, מורים – העושק הכי גדול במגזר החרדי. האכזריות והרשעות שמופנית נגד המשפחות הכי חרדיות, והגרועה מכל אחת מגזירות ליברמן – בדרך לכנסת. איך גפני, דרעי, פינדרוס, מקלב, מלכיאלי, ארבל, מרגי, אזולאי יוכלו לשבת איתו באותו חדר?”

בהמשך הוסיף: “מסביר לטובת הבני דודים: אחת משיטות העושק הנפוצות במערכת החינוך החרדי זה לפטר את המורות והגננות בכל שנה ואז להעסיק מחדש, כדי שלא יצברו ותק וכדי לעשוק חלק גדול מהזכויות שלהן”.

הגולש יונתן צייץ בתגובה: “אתמול, כמידי שנה בתקופה זו, קיבלה אשתי מכתב פיטורין מרשת גני ילדים ‘בית יעקב’ של הרב יצחק גולדקנופף. בעזרת ה’ היא תמשיך לעבוד שם גם בשנת הלימודים הבאה, כמידי שנה. אז למה פיטורין? כדי שלא תצבור זכויות. במסגרת פינתנו ‘הכר את חבר הכנסת המיועד'”.

איש היח”צ רפי פרלשטיין צייץ: “הוא לא ראוי. הלוואי שההחלטה הזו תשתנה. מגיע לנו נציגים ישרי דרך, עם מצפון נקי, עם מוסר. האיש הזה פשוט לא ראוי”.

עיתונאית ויינט טלי פרקש הגיבה: “בוא נגיד את זה כך, במקום עסקן עשקן”.

נטע כ”ץ, חסיד גור לשעבר, כתב: “אם בסוף אכן יצחק גולדקנופף יהיה חבר בכנסת ישראל, מובטח לנו כיף אדיר. מדובר בטיפוס שבורך בצבע רב ובדעת מועטה. עוד נכונו לנו עלילות עם האיש”.

הדפס כתבה

11 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גועל
    01/06/2022 14:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא יאומן שהוא הולך לייצג את השכבות החלשות של הציבור החרדי

  2. זה נבילה וזה טריפה
    02/06/2022 08:50
    מאוכזב
  3. מבלי למעט ברוע של האיש הזה
    אנשי דגל התורה באמונים כיום על ה”חינןך העצמאי” מתנהגים לא פחות גרוע, גם שם מפטרים מורות ועושים כרצונם.
    כל גוף שאין לו פיקוח מושחת.

  4. אורי מקלב
    02/06/2022 09:00
    א
  5. ומה עם מקלב ????????
    אותו סיפור ברשת הגנים עץ הדעת של מקלב

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/07/2022 12:05

      ישנם שני אורי מקלב. אחד אחראי על רשת הגנים, אחד חבר כנסת מטעם דגל התורה.
      הם בני דודים.
      שים לב, חבר כנסת אורי מקלב הוא פוליטיקאי שלא תצליח למצוא מישהו שטוען נגדו טענות עושק. הוא איש עזר וכתובת לכל בעיה, לכל הציבור.

  6. כל ילד יודע שמאבקי השבת היו לשם כסף ולא לשם שמים כמובן שאא לשכוח את
    07/06/2022 14:47
    יהושוע
  7. המאבקים באל על ובאינטל גולדקנופף הוא כמו זייברט וכמו ליצמן מענין אותם רק כוח וכסף וכנראה שמגיע לציבור החרדי את הממשלה הרעה הזאת כדי לעשות סדר במוסדות החינוך ולטפל בכל הגנבים שחיים בעושר רב עח אברכים תמימים שבטוחים שהכל לשם שמיים

  8. עושק הגננות
    08/06/2022 10:36
    שוקי
  9. זה נכון לאורך כל הדרך עושקים את הגננות הגיע הזמן לעשות סדרררררררררררררררררר

  10. עצוב מאוד
    11/06/2022 23:53
    חרדי אמיתי
  11. בעז”ה בבחירות הבאות לא יהיו יותר ג ושס עושקים את המשפחות החרדיות

  12. לתשומת לב מנהלי העמותות
    14/06/2022 19:50
    מיכל
  13. בסוף זה יתפוצץ לכם בפנים
    ולחברי הכנסת – תהיו גברים, תעשו משהו

  14. איזו גננת משתכרת 12 אלף?
    24/06/2022 16:14
    אחת.
  15. נשמע מופרך

  16. מקורב להב אלישיב זצל
    10/07/2022 15:28
    חיה
  17. אין אף מנהל מוסד שמתנהג יותר טוב סך הכל יש לו ריכוזיות גדולה וזה לא מצדיק אבל התנאים לא שונים מהגנים של מאיר פרוש או של אגודת ישראל סורי היום כל מועמד חדש יעלו את קופת השרצים שלו

  18. שליחי משה גפני בחינוך העצמאי, לא יותר טובים! מתעללים לשמה!
    31/07/2022 16:52
    לא מצביעים ג'.
  19. פיטורין בסיטונות.