דרכו האחרונה • בבוקר: הלוויית הבחור אהרון סופר ז”ל

הלווייתו של תלמיד הישיבה אהרון סופר ז"ל, שנעדר מאז יום שישי שעבר, יוצאת הבוקר מהישיבה של הרב צבי קפלן ברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה ירושלים - בדרכה אל בית העלמין 'ארץ החיים' בבית שמש • הגופה, שנמצאה בין שיחים ליד עין כרם, זוהתה במכון לרפואה משפטית • זק"א פעל לוויתור על נתיחה • המשטרה: "אין חשד לפלילים"
שי וייספיש
ג' אלול התשע"ד / 29.08.2014 00:10

בירושלים החלה הלווייתו של תלמיד הישיבה אהרון סופר ז”ל. הלוויה יוצאת מהישיבה של הרב צבי קפלן ברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה ירושלים, שם נושאים הספדים – בדרכה אל בית העלמין ‘ארץ החיים’ בבית שמש.

גופתו של סופר ז”ל, תושב ניו-ג’רזי, שנעדר מאז צהרי יום שישי בשבוע שעבר, זוהתה ביום חמישי בערב במכון לרפואה משפטית באבו כביר. ארגון זק”א פעל לוויתור על נתיחה.

גופתו של סופר ז”ל אותרה ביום חמישי אחר הצהריים על-ידי מתנדבי ‘איחוד הצלה’, שמצאו בין שיחים ליד היישוב עין כרם גופת אדם לבושה בבגדים שחורים.

סמנכ”ל מתנדבים באיחוד הצלה, שרגא הופמן, אמר לחרדים10: “מתנדבי איחוד הצלה מצאו את הגופה בסבך שיחים ביער ירושלים. הגופה והממצאים תואמים את מה שחיפשנו. ההורים עודכנו”.

רופא מד״א שהוזעק לזירה קבע מוות, וחוקרי זיהוי מחוז ירושלים ומעבדה ניידת של הזיהוי הפלילי ביצעו עולות בזירה לאיסוף ממצאים היכולים לסייע לחקירה לבירור נסיבות המוות. 

בהמשך הגופה הועברה לאבו כביר, שם היא זוהתה באופן סופי. סיבת המוות: התייבשות. 

מהמשטרה נמסר בלילה: “בתום בדיקות רפואיות, זוהתה הגופה שנמצאה הערב ביער הסמוך לעין כרם כגופתו של הנעדר אהרון סופר ז״ל. מבדיקה שנערכה, לא עולה חשד לפלילים. הגופה תועבר בשעות הקרובות לידי משפחתו”.

ישראל ארליך, מתנדב איחוד הצלה שמצא את הגופה, סיפר: “יצאנו מהחפ”ק של איחוד הצלה, אני וחברים נוספים שהגיעו לסייע בחיפושים, ולאחר כשעה של הליכה רגלית, איתרנו גופה בין השיחים. דרך רשת הקשר של איחוד הצלה עדכנתי את המוקדנים, שהזעיקו למקום את רכבי השטח של איחוד הצלה וכוחות גדולים של משטרה וזיהוי פלילי. מצער שהאירוע הסתיים בטרגדיה כה קשה”.

 זק”א פירסם הודעה בה נאמר: “לא אנשי בשורה אנחנו. בתום שבעה ימים בהם חיפשו עשרות מתנדבי זק”א בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים בנצי אורינג, אליהם התווספו עוד מאות מתנדבים שחיפשו אחר הנעדר אהרון סופר בשמש הקופחת, הנ”ל נמצא על ידי המתנדבים ללא רוח חיים באיזור עין כרם.

“תודה למתנדבים בעם שבאו לסייע. בזכותכם הוא יגיע במהרה לקבר ישראל ולא יוותר תחת השמש מאכל לעוף השמים ולחיות הארץ”.

טיול עם חבר

אהרן סופר, בחור ישיבה, אזרח ארצות הברית, בן 23, יצא ביום שישי שעבר לטיול עם חבר ביער ירושלים. כאשר השניים הגיעו למדרון תלול, החבר סירב לרדת והשניים קבעו כי ייפגשו בנקודת מפגש. אולם הזמן חלף וסופר לא הגיע – ומאז נעלמו עקבותיו.

מאז נודע על היעלמותו ניהלו כוחות משטרה, יחידות חילוץ, מתנדבי זק”א ואיחוד הצלה, לצד תלמידי ישיבות – חיפושים אחריו. המשטרה תשאלה את כל מכריו וראשי הישיבה בניסיון להתחקות אחר התעלומה.

הערב הותר לפרסום, כי החבר עמו טייל סופר, הוא נכדו של גאב”ד העדה החרדית, הגרי”ט וייס. הנכד נחקר במהלך הימים האחרונים כמה פעמים. גם היום אחר הצהרים הוא נחקר בתחנת המשטרה במגרש הרוסים במשך מספר שעות, זאת בכדי לברר מספר פרטים שלא היו ברורים לחוקרי המשטרה ולטענתם, עשויים היו לשפוך אור על נסיבות התעלומה.

בשעות הערב הגיע הסבא – הגרי”ט וויס – אל משרדי החקירות, כשהוא מלווה במקורביו, ובשעת ערב שוחרר הנכד מהחקירה.

הוריו של אהרון, משה וחולדה סופר, נחתו בישראל מביתם בארה”ב ביום ראשון, לאחר שנודע להם על היעדרות בנם. בהודעה בוידאו שפרסמו ההורים, הם הבטיחו פרס כספי גדול למי שימסור מידע שיוביל לאיתורו של בנם: “אנחנו מציעים פרס כספי של 100,000 שקלים לכל מי שיצליח לעזור לנו למצוא את אהרון שלנו”.

ביום שלישי נפגשו ההורים עם רחלי פרנקל, אמו של הנער נפתלי פרנקל הי”ד שנחטף ונרצח בידי מחבלי חמאס. במהלך הפגישה חיזקה פרנקל את ההורים ועזרה להם להתמודד עם אי-הוודאות באשר לגורל בנם.

ביום רביעי פרסמה המשטרה קלטת וידאו בה נראה סופר עולה על הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים, יחד עם חברו לטיול, ויורד ממנה בתחנה האחרונה בהר הרצל, שעות ספורות לפני שנעלמו עקבותיו.

בימים האחרונים התעורר גם פולמוס מדוע בעוד בכלי התקשורת החרדים עוסקים בהרחבה בפרשה, ומסקרים את החיפושים אחריו, בכלי התקשורת הכללים כמעט ואין דיווחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות