נתניהו: “צוק איתן יימשך גם אחרי פתיחת שנת הלימודים”

ראש הממשלה: "קורא לתושבי עזה להתפנות מכל מתחם שהחמאס יורה ממנו" • לפיד רומז: ייתכן שנחסל גם את חאלד משעל • יעלון: "תיתכן פעולה קרקעית נוספת" • הנשיא בהלווית דניאל טרגרמן הי"ד בן ה-4: "שילמתם בדם שאין לו מחיר"
שרי רוט
כ"ח אב התשע"ד / 24.08.2014 12:08

ראש הממשלה  בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, כי מבצע ‘צוק איתן’ יימשך גם אל תוך תחילת שנת הלימודים וקורא לציבור לגלות אורך רוח וסבלנות.

בהתייחסו להלוויתו של הילד דניאל טרגרמן הי”ד בן ה-4 שהובא למנוחות הבוקר, אמר ראש הממשלה: “כמוכם ראיתי את התמונות של דניאל הקטן בן הארבע וחצי, וניבט מהם ילד תם, ילד שנרצח בידי מחבלי חמאס. חמאס משלם ועוד ישלם מחירים כבדים על הפשעים שהוא מבצע”.

בפנותו אל תושבי רצועת עזה, אמר:  “אני קורא לתושבי עזה להתפנות מכל מתחם שהחמאס יורה ממנו לעבר ישראל. אנחנו נחושים להשלים את המשימה. יש לנו סבלנות ואורך רוח. מבצע צוק איתן יימשך עד שיושגו יעדיו.

“אמרתי שזה יכול לקחת זמן ואנחנו ערוכים לכך שהמערכה תימשך גם לאחר מועד פתיחתה של שנת הלימודים”. נתניהו הדגיש כי לא תהיה חסינות למחבלי החמאס.

נתניהו פנה לתושבי עוטף עזה ואמר: “תושבי עוטף עזה היקרים, אני מעריך את העמידה שלכם, את הסבל שלכם, אני שותף לכאב שלכם. אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכם לעבור את הימים הקשים הללו. בישיבה הבאה של הממשלה נאשר חבילה יוצאת דופן של סיוע ליישובים שלכם. אנחנו אתכם ונישאר אתכם עד שיושג השקט”.

נתניהו אמר כי גם מדינות ערב מבינות שחמאס מהווה איום משותף כיוון ש”חמאס פועל כמו דאע”ש ודאע”ש פועל כמו החמאס”, והוסיף: “לא נסיים את המבצע עד שתושג המטרה – השבת השקט והביטחון. ככל שנגלה יותר אורך רוח כך יבינו אויבינו שלא יצליחו להתיש אותנו. מול ההתשה שלהם הם מקבלים הכתשה. צה”ל ממשיך להנחית ולהעצים את המכות הקשות על חמאס”.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר, כי ייתכן מהלך קרקעי נוסף ברצועת עזה: “כעת אנו מתמקדים בהנחתת מכות על החמאס מהאוויר, אך אין לנו כוונה לעצור בכך”.

השר יאיר לפיד, הזהיר לפני כניסתו לישיבת הממשלה השבועית, כי גם הנהגת חמאס בחו”ל איננה חסינה מפניה של ישראל.

“ההלוויה של דניאל טרגרמן בן 4 היא דבר שאנחנו לא יכולים ולא צריכים לשאת ולסבול. ואנחנו לא נישא ונסבול כי ילדים בני 4 צריכים ללכת לגן או לבריכה ולא למסע הלוויה”, אמר לפיד. “האחראים למוות ישלמו את המחיר. בכירי חמאס צריכים לדעת שאנחנו נרדוף אותם ונשיג אותם ונגרום להם לשלם את המחיר על מה שמתחולל בדרום מדינת ישראל. איש אינו חסין – לא הנהגה מדינית, לא הנהגת חו”ל”.

דניאל טרגרמן הי”ד, הילד בן ה-4 שנהרג ביום שישי מפגיעת פצמ”ר בביתו שבקיבוץ נחל עוז, הובא הבוקר למנוחות בבית העלמין חבל שלום.

גילה, אימו, ספדה לו: “אני לא מבינה מה קורה פה בכלל, מתוקי שלנו. אני לא מאמינה שאני נמצאת פה להיפרד ממך. היינו המשפחה המאושרת בעולם ואני לא קולטת. דניאל שלי, אנחנו רוצים להגיד לך תודה שלימדת אותנו לאהוב, לחייך, נתת לנו רגעי אושר רבים בזמן כה קצר”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע להלווייתו של דניאל – ואמר: “שילמתם בדם שאין לו מחיר. אין לאיש זכות לדרוש מכם להישאר כאן, אך אנו מבטיחים לכם שאתם לא לבד. אתם המשעול הראשון והאחרון. מכאן ננצח ונתגבר”.

דניאל נהרג כאשר שהה עם משפחתו בביתם בקיבוץ ולא הספיק להגיע למרחב המוגן. הוא נפצע פצעים אנושים, וצוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות