שר החוץ הסעודי: חמאס אחראי להרס, יש להעמיד האחראים לדין

לפי דיווח באתר AWD News, סעוד בין-פייסל אל-סעוד שיגר מסר פייסני ומפתיע לעבר ישראל בשולי ועידה איסלאמית: קרא לדו-קיום עם ישראל והטיל על חמאס את האחריות על ההרס בעזה
שירות גלובס
כ"ח אב התשע"ד / 24.08.2014 10:28

שר החוץ של סעודיה, סעוד בין-פייסל אל-סעוד, שיגר מסר פייסני ומפתיע לעבר ישראל בשולי ועידה איסלאמית שנערכה בעיר ג’דה בימים האחרונים, לפי דיווח באתר AWD News, אל-סעוד קרא לדו-קיום עם ישראל והטיל על חמאס את האחריות על ההרס בעזה.

לפי הדיווח, אל-סעוד טען כי המזרח התיכון זקוק כעת יותר מאי-פעם לשלום ודו-קיום והוסיף כי סעודיה, כמדינה מוסלמית מובילה, מוכנה “לבצע הקרבות” במו”מ לשלום ולדחוף את אבו-מאזן לדבוק באותה מדיניות.

בהתייחסו למלחמה בעזה אמר אל-סעוד, כי חמאס הוא האחראי היחיד לסבל של הפלסטינים ברצועת עזה ושיש להעמיד את האחראים לדין. מדובר בהתבטאות חריגה ביותר לא רק מצד גורם ערבי אלא גם בהיבט עולמי. לפי הדיווח, שר החוץ הסעודי אמר גם שהעולם הערבי מתוסכל מחמאס שמחפש שוב ושוב מלחמות.

זו הפעם השנייה בחודש האחרון שסעודיה משגרת מסר של פיוס לעבר ישראל. לאחרונה פורסם מאמר בעיתון “א-שרק אל אווסט” היוצא לאור בלונדון ונמצא בשליטת משפחת המלוכה הסעודית, אשר קבע כי אין יותר סכסוך ישראלי-ערבי אלא סכסוך ישראלי-טורקי-איראני, וקרא לישראל ליזום “עסקה” עם העולם הערבי. הדברים מצטרפים לרוח הגבית שמעניקה מצרים לישראל במלחמה נגד חמאס ולחששן של המדינות המתונות במזרח התיכון – מצרים, ישראל, ירדן וסעודיה – מארגון דאע”ש שהקים את המדינה האיסלאמית בחלקים נרחבים מעיראק וסוריה.

כלי תקשורת במצרים וסעודיה תקפו בתקופה האחרונה את חמאס על רקע מבצע “צוק איתן”.

לפי אתר MEMRI, לאחר שחאלד משעל ביקר את מדינות ערב בכך שלא תומכות בפלסטינים, תקף אותו היומון הסעודי “אל-עוקז” במאמר דעה בו נכתב, בין היתר: “משעל, עייפנו מלהגן על המטרה הפלסטינית שמכרתם בזול לכנופיית האחים המוסלמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות