האדמו”ר מסאטמר במתקפה: מי התיר לכם לפתוח במבצע?

בהילולא לזכר דודו, תקף האדמו"ר את 'צוק איתן': "היתה ישיבת סנהדרין לפני המלחמה?" • תקף שוב את הורי שלושת הנערים הי"ד: "הישיבה הזו וההורים - רוצחים" • הזהיר מצה"ל: "מתחילים לאהוב אותם, ככה יהיה יותר קל לשכנע להתגייס"
יוני גרין
כ"ח אב התשע"ד / 23.08.2014 23:17

אלפי חסידי סאטמר השתתפו בטיש שערך האדמו”ר מסאטמר ביום היארצייט ה-35 של דודו, האדמו”ר בעל הדברי יואל זצ”ל ביום כ”ו אב.

האדמו”ר נשא דברים במשך כשעתיים רצופות.

בדבריו עמד על גודל הזכות של בעל ההילולא זצ”ל, שעמד בפרץ בכל שנות חייו ולא פחד לצאת נגד דעת רוב הציבור, בעת שראה בזה חובת השעה והצלת הדורות, ולא פחד לפרסם את דעת קדשו בכל העולם, בכל השפות, למרות קיתונות של בוז וגידופין שקיבל על כך, ואפילו עד כדי מסירות נפש ממש פרסם את דעת תורה הברורה.

בדבריו התייחס האדמו”ר למתרחש בארץ הקודש בחודשים האחרונים. תחילה דיבר על ההפגנה הגדולה נגד גזירת גיוס בני הישיבות שנערכה בארץ ואחר-כך בניו יורק, במעמד רבבות יהודים. “לראשונה רבבות היהודים הכריזו בכל העולם כולו שמדינת ישראל רודפת את היהדות החרדית.

“אז נכון, בחודשים האחרונים המלחמה על הגזירה קצת נרגעה ונדחה לכמה שנים, אבל כל זה רק אחיזת עיניים זמני, כאשר בחודש הקרוב ישבו שופטי בג”ץ, המחליטים האמיתיים במדינת ישראל, והם ישבו ויחליטו על הגזירה הנוראה: האם החוק החדש ישאר בתוקפו או שגם זה לא טוב וחייבים לגייס את כולם מיד.

“אבל”, צעק האדמו”ר, “עיקר הבעיה בדורנו הם העיתונים למיניהם, בכל השפות, גם הכתובים וגם הקווים למיניהם, שמפיצים בעולם את השקפת הציונות, מי מהם בגלוי ומי מהם בהבלעה, ולכן אי אפשר לשבת ולשתוק בזמן כזה ולא לדבר. אי אפשר לחכות עד שהכל יגמר ורק אז לדבר, כאשר גל הכפירה עובר בעולם.

“מי שיודע, כל השפיכות דמים של קרוב ל-70 נפשות יהודיות, שנהרגו לאחרונה, התחילה מחטיפת שלושת הבחורים שעלו לטרמפ בלילה, באחד מהתנחליות, בידיעת ההורים. ההורים ידעו שילדיהם – שלומדים במקום סכנה – עולים לטרמפ, ולא אמרו להם כלום. זה בדיוק כמו לפתוח ישיבה בשכונת פשע ידועה ולשלוח לשם ללמוד בחורי ישיבה.

“לתפוס טרמפים בלילה, כל מי שעיניו בראשו, יצעק ויזעק נגד הישיבה הזו וההורים – שהם רוצחים. אז למה כאן בחטיפת הבחורים לא נשמעה קול מחאה נגדם ולא צעקו ככה?

“הסיבה לכך היא רק בגלל תאוות הציונות, שבלב התאווה להסתובב בכל רחבי הארץ, התאווה על הזכות לגור איפה שרוצים, ושאף אחד לא יגיד לי איפה ללכת. אז זהו בדיוק נקודת הציונות, וזו הסיבה שכולם שתקו ולא דיברו. וזה למדנו מדודי הקדוש בעל ההילולא זצ”ל.

“אחר כך התחילו בקריאות נקמה על הרציחה הנוראה, ונקמה הביאה נקמה חדשה, עד שזה הביא לפריצת המלחמה שגרמה רח”ל שכ-70 יהודים נהרגו בגלל הנקמות.

“ואני שואל: האם היתה ישיבת סנהדרין לפני המלחמה? האם קיבלו היתר להפקיר דם יהודים? האם מותר בכלל לצעוק לנקמה ולנקום בכוחות עצמי על ידי בשר ודם?

“אומרים בתפילה: נקום לעינינו נקמת דם. הקב”ה ינקום דם כל אלו שנהרגו בכל אורך הגלות, כולל דם היהודים האלו, ואסור לבשר ודם לנקום את הנקמה הזו לבד. ובעיקר שמיליוני גויים, שונאי ישראל, מחכים רק לתירוץ טוב כדי לצאת לרחובות העיר, ולהרוג או להכות יהודים, וזה נותן להם תירוץ טוב לעשות את זה, כפי שכולם יודעים ורואים.

“והתוצאה של כל המלחמה יהיה גזירת גיוס בני הישיבות. מתחברים אליהם, מתחילים לאהוב אותם, וככה יהיה הרבה יותר קל לשכנע את החרדים להתגייס לכור ההיתוך הצה”לי, מקור הכפירה רח”ל.

“כתוב בבני יששכר פרשת פנחס שאפילו כאשר מגיע זמן קץ הגלות, והקב”ה רוצה לגאול את עם ישראל, יכולים הערב רב שבהם במעשיהם למנוע את הגאולה ולגרום לאריכות הגלות, אפילו אחרי זמן הקץ”.

אחר כך חזר האדמו”ר לדבר באריכות על קוי הנייעס, ש”מכניסים בלא יודעין ובשגגה דעות פסולות, כפי שבעל ההילולא זצ”ל אמר פעם למו”ל העיתון דער איד: שהוא לא רוצה שהם יפתחו עיתון יומי, משום  שאי אפשר להוציא עיתון יומי בלי לפרסם בו דעות כוזבות, ביודעין ובלא יודעין, ולהכניס בלבול המוחות ודעות נפסלות, וכל שכן בקווי הנייעס”.

בהמשך נשא האדמו”ר דברים “על הצרה הגדולה ביותר בדורינו – הטכנולוגיה, שמחריבה את כרם ישראל ומורידה מידי יום עשרות מדרך התורה והמצוות, ובעיקר אצל הנשים שדעתן קלה וכל באיה לא ישובון רח”ל”.

האדמו”ר סיפר ש”מגיעים אלי עם בחורים שנחשפו לטכנולוגיה, אפילו רק חצי שעה, והנזק גדול כל כך שכמעט ואי אפשר להחזיר את הבחור למצב הקודם רח”ל”.

אחרי חצות הלילה נגמר הטיש, ובמשך כל שעות הלילה והבוקר עלו רבבות יהודים אל הציון של בעל ההילולא, באוהל שבבית החיים בקרית יואל.

בשעה 10 הגיע האדמו”ר להיכל הישיבה גדולה בקרית יואל, שם התפלל תפילת שחרית עם הבחורים, ואחר כך ערך ‘לחיים טיש’ ודברות קודש לקראת העליה לציון.

הנהירה אל הציון נמשכה עד כשעה לפני זמן הדלקת נרות.

הדפס כתבה

12 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סאטמר מפגרים
    23/08/2014 23:24
    משה
  1. כדי שילד בן 4 לא יהרג בזמן משחק עם אחיו זה למה ישראל יצאה למלחמה

    • איש אמת   25/08/2014 04:59

      א”כ למה לא ברח התינוק לצל שמור ולהינצל כמ”ש הרמב”ו אצל יעקב אבינו כי מלחמה הוא רק לברוח ולהינצל

    • ו   26/08/2014 00:07

      כך כתוב ברמב”ם הל’ מלכים . כ”כ כותב המנחת חינוך את הדבר הברור שבמלחמה חייבים לצאת למרות הסכנה של יחידים . – לכן במחילה דבריו אינם נכונים . גם מצווה לחיות בא”י , מעשה בחזו”א ששאל אותו אחד האם לעבור מישוב סמוך לגבול- ענה לו , שאם יעבור אז האויב יתקדם , והגבול יתקרב לעברו .
      זו הלכה מפורשת ” נוכרים שצרו על ישראל בגבול אפילו על עסקי קש ותבן – יוצאים עליהם בכלי זיין”. לכן דבריו אינם נכונים כלל להלכה .

  2. גועל נפש!!
    23/08/2014 23:47
    מנחם
  3. מה זה?

  4. האדמו
    23/08/2014 23:52
    משה
  5. ומי התיר לו לדבר?

  6. והחסיד תולדות אהרן שנרצח בפיגוע הטרקטור?
    24/08/2014 00:23
    אסף
  7. לא מצליח להבין

    • איש אמת   25/08/2014 05:00

      ומה יועיל המלחמה? להחזיר האברך? או להוסיף נפגעים?

  8. אני מחכה לרגע שהוא יודה באמת
    24/08/2014 00:54
    noko
  9. שהערבים הם חיות אדם

  10. תורה גלותית כל כך!!!! את הלקח הכי חשוב מהדוד שלך לא למדת
    24/08/2014 01:27
    ביני
  11. כל התורה של סטמר היא תורת גלות ולר תורת ארץ ישראל. “השם ילחם לכם ואת תחרישון”. או ” בית המקדש ירד מן השמים”. אבל באמת בטרץ ישראל עם ישראל עובד ועושה. כן, עובדים בכוחנו ובעוצם ידינו. רק מה, אנו זוכרים שהקב”ה הוא הנותן לנו כוח לעדות את בחיל הזה. הדוד שלך, שכנע אלפי חסידים שלא לעלות לארץ וכך גרם למותם. האם הוא התיעץ בסנהדרין לפני שהדריך אותם להשאר בגלות?

  12. תהיו עניינים
    24/08/2014 08:24
    פלוני
  13. כל המגיבים לפני צעקו מאוד יפה, אבל אף אחד לא התייחס לטענת האדמור מסאטמר שאומר דברים ברורים, למרות שזה לא פופולרי בעיתוי העכשווי, וטוען שבורים או ישיבה שהיו שולחים את בניהם /תלמידיהם בני 16 לתפוס טרמפים בשעות הערב והלילה., במקום סכנה או במקום שיש שם חיות (על שתים), היו נעצרים בעוון רשלנות או יותר מזה, וכולם היו מצדיקים את המעצר של ההורים /ישיבה, וכאן מכיוון שנהרגו על רקע לאומני כולם שותקים ואפילו לא חושביםלעצור את ההורים /ישיבה למרות שהם ידעו ואישרו להם לתפוס טרמפים במקום סכנה. תחשבו טוב בלי אינטרסים ותראו שהאדמור מסאטמר צודק.

    • אסף   24/08/2014 09:08

      א. מצוות יישוב א”י דוחה אפי’ פיקוח נפש, שהרי מותר להילחם עליה כדי לכובשה ובמלחמה כמו במלחמה…
      ב. ערבים ניסו לטבוח בנו הרבה לפני קום המדינה.
      ג. מאיפה לך חשבונות שמיים?
      ד. אם לא היו התנחלויות הערבים הי מגיעים עד מאה שערים (גבול הקו הירוק).

  14. מי שאל?
    24/08/2014 09:26
    יואל
  15. יושב במקום גלות ומדבר דברי שטנה על יושבי ירושלים

    מאחל לך עוד שנים רבות באמריקא